
Na ratunek emocjom – Nieustraszeni
Joanna Kamińska-Wójcik przeprowadziła zajęcia w ramach projektu „Na ratunek emocjom” Wydawnictwa Mamania. Uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 18 w Płocku usłyszeli fragment książki „Nieustraszeni i poszukiwanie skarbu” serii Szkoła emocji. Lektura stała się punktem wyjścia do rozmowy o pozytywnym myśleniu, odkrywaniu własnych wartości i budowaniu poczucia własnej wyjątkowości.
Uczniowie wzięli udział w twórczym ćwiczeniu, które pokazało, jak niezwykłą mają wyobraźnię i jak każdy z nich wnosi coś ważnego do wspólnej całości. Na zakończenie zajęć dzieci przygotowały przypinki, na których umieściły cechę, którą uważają za swoją największą siłę.
Zajęcia, w ramach projektu Na ratunek emocjom, które pomagają dzieciom lepiej zrozumieć świat emocji, poczucia własnej wartości.

Innowacyjny Robot Inżynier – młyn
Uczniowie 5 klasy Szkoły Podstawowej nr 3 w Płocku odwiedzili bibliotekę, by zanurzyć się w fabułę książki Marcina Szczygielskiego „Czarny Młyn”. Najpierw odkrywali sekrety tajemniczego młyna, a później – korzystając z klocków konstrukcyjnych – zaprojektowali własne wersje Robota-Młyna. Dzięki pomysłowości, współdziałaniu i radości tworzenia, młyn zyskał wiele niepowtarzalnych form!
Spotkanie udowodniło, że literatura potrafi inspirować do kreatywności i łączyć czytanie z praktycznym działaniem.
Zajęcia zostały przeprowadzone przez: Joannę Kamińską-Wójcik i Magdalenę Kardynał

Na ratunek emocjom – Kolorowy Potwór
W Miejskim Przedszkolu z Oddziałami Integracyjnymi nr 3 w Płocku odbyły się zajęcia dla dzieci 4 letnich z grupy Misie, które poprowadziła Joanna Kamińska-Wójcik. Podczas spotkania wykorzystana została książka „Kolorowy Potwór” Wydawnictwa Mamania.
Dzieci rozmawiały o emocjach, które pojawiają się w codziennych sytuacjach i mogą być bardzo intensywne. Wspólnie tworzyły buzujące „potworkowe szklanki”, w których zamknęły różne uczucia, a następnie wykonywały zadania związane z rozpoznawaniem i nazywaniem emocji.
Na zakończenie spotkania dzieci miały okazję doświadczyć, czym jest spokój – uczucie równie ważne jak radość czy złość.
Zajęcia, w ramach projektu Na ratunek emocjom, które pomagają najmłodszym lepiej zrozumieć świat emocji i uczą, jak można je wyrażać w twórczy sposób.

Zabawy z kodem i kolorem w bibliotece
W Bibliotece Pedagogicznej w Płocku odbyły się warsztaty z kodowania dla uczniów klasy pierwszej ze Szkoły Podstawowej nr 18 w Płocku. Podczas zajęć dzieci rozwijały umiejętności logicznego myślenia i współpracy, rozwiązując proste zadania matematyczne oraz wykonując polecenia związane z kodowaniem.
Uczniowie pracowali z kolorowymi plastikowymi kubkami, które układali zgodnie z podanym wzorem lub instrukcją słowną. Dzięki temu ćwiczyli orientację przestrzenną oraz uważne słuchanie. Zajęcia przebiegły w atmosferze zabawy i aktywnego zaangażowania, a uczestnicy chętnie podejmowali kolejne wyzwania.
Zajęcia poprowadziła Marta Jaroszewska.

Przygody z Muminkami, piaskiem i magicznym dywanem
Do Doliny Muminków uczniów klas 0–III ze Szkoły Podstawowej im. Władysława Stanisława Reymonta w Czermnie zabrała Agnieszka Krzywda-Zgorzelska, prowadząc zajęcia z cyklu „Sztuka przyjaźni według Muminków”. Dzieci poznawały bohaterów Doliny, rozmawiały o przyjaźni i tworzyły swoje Diamenty, które połączyliśmy w mapę mocnych stron. Nie zabrakło również zabaw, które wprowadziły dużo radości i dobrych słów.
Dzieci wzięły również udział w zajęciach czytelniczych „Piaskowe opowieści”, podczas których wysłuchały utworu Pan Kluska i żaglowiec autorstwa Anny Onichimowskiej. Następnie mali uczestnicy wcielili się w głównego bohatera, przenieśli na wyspę i pomogli posprzątać pozostawione tam śmieci, a to wszystko za pomocą piasku kinetycznego.
Nie zabrakło także ruchowej niespodzianki – magicznego dywanu, na którym dzieci mogły wykazać się zwinnością i sprytem podczas zbijania balonów oraz przeganiania krecika do norki. Zajęcia poprowadziły Agnieszka Białecka i Anna Szablewska.
Dziękujemy za aktywny udział i wspólną literacką przygodę!

27 listopada po raz pierwszy w tym roku szkolnym odwiedzili nas podopieczni Ośrodka Kuratorskiego przy Sądzie Rejonowym w Płocku.
Podczas spotkania Magdalena Kardynał poprowadziła kreatywne zajęcia, które przeniosły uczestników w niezwykły podwodny świat książek. W ramach warsztatów uczniowie otrzymali zadanie zbudowania robota z klocków konstrukcyjnych. Dzięki zastosowaniu płytki microbit ich konstrukcje ożyły i zaczęły się poruszać, co wywołało ogromną radość i satysfakcję.
Serdecznie dziękujemy za wspólny czas pełen inspiracji i twórczej energii. Już dziś zapraszamy na kolejne zajęcia, podczas których czekają następne ciekawe wyzwania i odkrycia.

Aby się wznieść — zajęcia o marzeniach i odwadze
Ewelina Staniłko poprowadziła zajęcia w Miejskim Przedszkolu z Oddziałami Integracyjnymi nr 3 w Płocku! Podczas spotkania przeczytała inspirującą książkę Aby się wznieść Cori Doerrfeld – piękną opowieść o marzeniach, odwadze i podążaniu własną drogą.
Dzieci chętnie rozmawiały o tym, co pomaga im „wznieść się” jak papierowy samolot Riley oraz dlaczego warto wierzyć w siebie nawet wtedy, gdy inni mają własne pomysły na to, co powinniśmy robić.
Nie zabrakło także ruchu i dobrej zabawy!
Przedszkolaki brały udział w zabawie „Moje marzenie”, rzucając papierowe samoloty jak najwyżej – symbolicznie wysyłając swoje marzenia w niebo.
Na zakończenie zajęć dzieci pokolorowały ilustrację z bohaterem i jego papierowym samolotem, a następnie wykleiły niebo i chmurki, tworząc własną, barwną wersję historii.
Dziękujemy za wspaniałą atmosferę i możliwość wspólnego czytania
Do zobaczenia przy kolejnych literackich przygodach!

Zaczytane podróże dookoła świata w Chinach!
„Zaczytane podróże dookoła świata” zabrały przedszkolaki z Miejskiego Przedszkola nr 14 w Płocku w niezwykłą wyprawę do Chin!
Dzięki barwnej mapie obrazkowej i książkom pełnym ciekawostek dzieci odkryły, jak wyglądają chińskie domy, jakie potrawy królują na stołach i jakie tradycje są tam pielęgnowane.
Mali odkrywcy spróbowali też swoich sił w chińskiej zabawie „Złap ogon smoka” — radość i śmiech wypełniły salę!
Na zakończenie każdy uczestnik stworzył własny, wyjątkowy magnes z symbolami Chin — pamiątkę tej literackiej podróży.
Dziękujemy za wspólne odkrywanie tajemnic Dalekiego Wschodu!
Zajęcia poprowadziła Weronika Falkowska.

Z Poczwarką po bibliotece – literacko – multimedialne odkrywanie biblioteki.
Spotkanie, które odbyło się 20 listopada, rozpoczęliśmy od wędrówki po bibliotece – uczniowie klasy trzeciej ze Szkoły Podstawowej im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Nowym Grabiu poznali jej działy oraz zakątki, do których na co dzień zagląda tylko nieliczna grupa szczęśliwców.
Następnie przenieśliśmy się do świata „Poczwarki” autorstwa Andreji Peklar – to właśnie ta niezwykła książka była bohaterką naszego spotkania. Po lekturze i rozmowie przyszedł czas na twórczą zabawę! Uczniowie stworzyli piękne ilustracje motyli, a dzięki aplikacji QUIVER ich rysunki… ożyły! Motyle unosiły się w rozszerzonej rzeczywistości, wzbudzając ogromny zachwyt i radość.
A na koniec – odrobina ruchu i świetnej zabawy na „Magicznym Dywanie”. Uśmiechy nie znikały z twarzy uczestników!
Zajęcia, które przeprowadziły Tatiana Jastrzębska i Joanna Kamińska-Wójcik, dzięki współpracy z Panią Dorotą Czajkowską, na długo pozostaną w naszej pamięci.

Zajęcia czytelnicze o miłości do ojczyzny
Bibliotekę Pedagogiczną w Płocku kolejny raz odwiedzili uczniowie klasy 3 c ze Szkoły Podstawowej nr 3 w Płocku. Na zajęciach o miłości do ojczyzny powitała ich Monika Cejmer.
Święto Niepodległości 11 listopada, które niedawno obchodziliśmy, stało się punktem wyjścia do rozmowy o ojczyźnie i miłości do niej. Dzieci wysłuchały wierszyków patriotycznych Michała Rusinka. Książka pomogła im odpowiedzieć na pytanie, w czym może się przejawiać miłość do ojczyzny.
Podczas drugiej części zajęć dzieci pokolorowały mapkę Polski oraz bawiły się na magicznym dywanie.

Diamenty przyjaźni – zajęcia z Muminkami
W ramach zajęć „Sztuka przyjaźni według Muminków” uczniowie klas 2a i 2c ze Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 11 im. Bolesława Chrobrego w Płocku rozmawiali o przyjaźni i o tym, jakie cechy ma dobry przyjaciel. Poznaliśmy również pięciu bohaterów z Doliny Muminków, którzy towarzyszyli nam podczas warsztatów.
Dzieci stworzyły klasowy plakat Diamentów – każdy uczeń wykonał swój osobisty diament przedstawiający jego mocne strony, talenty i zainteresowania. Powstały piękne, kolorowe mapy supermocy obu klas!
Nie zabrakło również ruchu i dobrej zabawy: wspólnie bawiliśmy się w Lustro Panny Migotki oraz Tęczowy Most, przez który można przejść tylko dzięki dobrym słowom i życzliwości. Atmosfera była pełna uśmiechu, życzliwości i wzajemnego wsparcia – dzieci pokazały, jak wiele w nich empatii i otwartości na innych.
Zajęcia prowadziły: Agnieszka Krzywda-Zgorzelska i Weronika Falkowska.

Przedszkolaki w świecie technologii
Mieliśmy przyjemność gościć dzieci z Miejskiego Przedszkola z Oddziałami Integracyjnymi nr 3 w Płocku.
Spotkanie było pełne radości, zaciekawienia i odkrywania świata technologii!
W ramach regionalnego projektu Myśl, kliknij, działaj!, którego celem jest rozwijanie kompetencji informatycznych oraz logicznego i algorytmicznego myślenia, przedszkolaki świetnie radziły sobie z pierwszymi krokami programowania.
Najpierw dzieci pracowały z robotami Indi, tworząc kolorowe trasy i obserwując ich reakcje.
Następnie odkrywały książki z rozszerzoną rzeczywistością (AR) oraz efektowne książki pop-up, które dostarczyły im mnóstwo emocji.
Zajęcia poprowadziły Anna Szablewska i Ewelina Staniłko.

Sztuka przyjaźni według Muminków
W pierwszych zajęciach z cyklu „Sztuka przyjaźni według Muminków” wzięły udział przedszkolaki z grupy „Odkrywcy Świata” z Miejskiego Przedszkola nr 29 w Płocku.
Dzieci poznały mieszkańców Doliny, odkrywały swoje mocne strony i uczyły się, jak być dobrym przyjacielem. Stworzyliśmy plakat Diamenty Odkrywców Świata – każdy diament to była supermoc jednego z uczestników. Dzieci świetnie bawiły się podczas aktywności: Lustro Muminka oraz Tęczowy Most.
To był czas pełen radości, śmiechu i wzajemnego wsparcia – przedszkolaki uczyły się współpracy, odkrywały swoje talenty i mocne strony, a przy tym przeżyły niezapomnianą przygodę w Dolinie Muminków.
Zajęcia prowadziły: Agnieszka Krzywda-Zgorzelska i Weronika Falkowska, a całość została zainspirowana programem „Sztuka przyjaźni według Muminków” Polskiego Czerwonego Krzyża, który promuje rozwój empatii, przyjaźni i wartości społecznych wśród dzieci.

Poczuj się bezpiecznie – po co nam zasady w klasie?
W Bibliotece Pedagogicznej w Płocku odbyło się spotkanie z uczniami klasy 6a ze Szkoły Podstawowej nr 21 im. Fryderyka Chopina w Płocku. Wydarzenie zostało zorganizowane w ramach kampanii „Dzieciństwo bez przemocy”.
Uczniowie wzięli udział w lekcji online pt. „Poczuj się bezpiecznie – po co nam zasady w klasie?”, przygotowanej przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę. W trakcie zajęć młodzież oglądała krótkie filmy dotyczące tematyki bezpieczeństwa, w tym eksperyment społeczny przeprowadzony na grupie dzieci i nastolatków.
Uczestnicy korzystali również ze skanowanych kodów QR, dzięki którym oceniali różne zachowania i sytuacje związane z bezpieczeństwem oraz proponowali własne zasady, które mogą poprawić atmosferę i poczucie bezpieczeństwa w klasie.
Zajęcia zostały zorganizowane przez Agnieszkę Krzywdę-Zgorzelską.

Gadki z Maksem, czyli jak możesz dbać o swoje bezpieczeństwo
Biblioteka Pedagogiczna w Płocku gościła uczniów klasy 2a ze Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 11 im. Bolesława Chrobrego w Płocku. Spotkanie odbyło się w ramach ogólnopolskiej kampanii „Dzieciństwo bez przemocy”. Dzieci wzięły udział w lekcji online pt. „Gadki z Maksem, czyli jak możesz dbać o swoje bezpieczeństwo”, przygotowanej przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę. Podczas zajęć uczniowie poznali pięć ważnych zasad bezpieczeństwa.
W trakcie zajęć dzieci aktywnie odpowiadały na pytania i oceniały przedstawione sytuacje przy pomocy specjalnych plansz – zielonego kciuka w górę (jeśli zachowanie było bezpieczne) lub czerwonego kciuka w dół (jeśli sytuacja budziła niepokój). Dzięki tej formie uczniowie mogli łatwo wyrażać swoje zdanie i utrwalać wiedzę o bezpieczeństwie w przystępny, atrakcyjny sposób.
Zajęcia przebiegły w ciepłej, otwartej atmosferze. Było wiele rozmów, uśmiechu i mądrych refleksji – bo każde dziecko ma prawo czuć się bezpiecznie.
Zajęcia zostały zorganizowane przez Agnieszkę Krzywdę-Zgorzelską.

Zajęcia czytelnicze o patriotyzmie „Kto ty jesteś?”
Uczniowie klasy 2c ze Szkoły Podstawowej nr 3 w Płocku odwiedzili Bibliotekę Pedagogiczną, aby wziąć udział w zajęciach czytelniczych. Spotkanie o patriotyzmie poprowadziła Monika Cejmer.
Wybrana przez nauczycielkę literatura pomogła zrozumieć dzieciom, czym jest patriotyzm. Uczniowie zgodnym chórem odpowiedzieli na pytania z Katechizmu polskiego dziecka Władysława Bełzy. Dzieci nauczyły się wiersza od rodziców, od dziadków lub w szkole. Następnie drugoklasiści wysłuchali wierszy Michała Rusinka Jaki znak twój? Wierszyki na dalsze 100 lat niepodległości.
Dzieci próbowały określić, jakie mogą być przejawy ich miłości do ojczyzny. Jestem małym patriotą, ponieważ: pomagam słabszym, czytam dużo książek, uczę się języka ojczystego… Pewne podpowiedzi drugoklasiści otrzymali z książki Kto ty jesteś? Joanny Olech i Edgara Bąka.
Następnie nadszedł czas na łamigłówkę – ułożenie z puzzli Orła Białego – godła Polski. Dzieci pokonały pierwsze trudności i wykonały zadanie.
Mamy nadzieję, że spotkanie w bibliotece pozwoli uczniom z większą świadomością i radością obchodzić dzień 11 listopada – nasze Święto Niepodległości.

Z Gadkiem o bezpieczeństwie!
W ramach kampanii „Dzieciństwo bez przemocy” odbyły się zajęcia w Miejskim Przedszkolu z Oddziałami Integracyjnymi nr 3 w Płocku, które poprowadziła Ewelina Staniłko. Tematem spotkania były zasady bezpieczeństwa osobistego dzieci, znane jako GADKI – pięć prostych reguł pomagających najmłodszym unikać zagrożeń i reagować, gdy coś budzi ich niepokój.
Przedszkolaki obejrzały edukacyjny film z udziałem sympatycznego psa Gadka, który w przystępny i zabawny sposób tłumaczył, jak dbać o własne bezpieczeństwo. Na zakończenie każde dziecko otrzymało kolorowankę z wizerunkiem Gadka – radosną pamiątkę, która pomoże utrwalić zdobyte wiadomości.
Zajęcia przebiegły w ciepłej i pełnej zaufania atmosferze. Cieszymy się, że mogliśmy wspólnie z dziećmi rozmawiać o tym, jak ważne jest bezpieczeństwo i wzajemny szacunek.

Z lekturą za pan brat – kreatywne zajęcia w Szkole Podstawowej nr 20 w Płocku
Weronika Falkowska przeprowadziła wyjątkowe zajęcia dla uczniów klasy 5 ze Szkoły Podstawowej nr 20 w Płocku, zatytułowane „Z lekturą za pan brat”. Spotkanie miało na celu nie tylko przypomnienie treści lektury „Akademia Pana Kleksa”, ale także rozwijanie umiejętności krytycznego czytania i zapamiętywania.
Uczniowie wspólnie stworzyli mapę myśli, która pomogła uporządkować najważniejsze wątki książki. Następnie poznali techniki ułatwiające zapamiętywanie, takie jak skojarzenia, wizualizacja czy analiza tekstu. Kulminacyjnym punktem zajęć było wykorzystanie sztucznej inteligencji – na podstawie opisów z lektury wygenerowaliśmy obrazy przedstawiające pomieszczenia Akademii oraz jej niezwykłych mieszkańców.
Zajęcia były pełne kreatywności, śmiechu i inspiracji. Dziękujemy uczniom za aktywny udział – mamy nadzieję, że wspólna podróż do świata Pana Kleksa pozostanie w pamięci na długo!

