
Diamenty przyjaźni – zajęcia z Muminkami
W ramach zajęć „Sztuka przyjaźni według Muminków” uczniowie klas 2a i 2c ze Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 11 im. Bolesława Chrobrego w Płocku rozmawiali o przyjaźni i o tym, jakie cechy ma dobry przyjaciel. Poznaliśmy również pięciu bohaterów z Doliny Muminków, którzy towarzyszyli nam podczas warsztatów.
Dzieci stworzyły klasowy plakat Diamentów – każdy uczeń wykonał swój osobisty diament przedstawiający jego mocne strony, talenty i zainteresowania. Powstały piękne, kolorowe mapy supermocy obu klas!
Nie zabrakło również ruchu i dobrej zabawy: wspólnie bawiliśmy się w Lustro Panny Migotki oraz Tęczowy Most, przez który można przejść tylko dzięki dobrym słowom i życzliwości. Atmosfera była pełna uśmiechu, życzliwości i wzajemnego wsparcia – dzieci pokazały, jak wiele w nich empatii i otwartości na innych.
Zajęcia prowadziły: Agnieszka Krzywda-Zgorzelska i Weronika Falkowska.

Sztuka przyjaźni według Muminków
W pierwszych zajęciach z cyklu „Sztuka przyjaźni według Muminków” wzięły udział przedszkolaki z grupy „Odkrywcy Świata” z Miejskiego Przedszkola nr 29 w Płocku.
Dzieci poznały mieszkańców Doliny, odkrywały swoje mocne strony i uczyły się, jak być dobrym przyjacielem. Stworzyliśmy plakat Diamenty Odkrywców Świata – każdy diament to była supermoc jednego z uczestników. Dzieci świetnie bawiły się podczas aktywności: Lustro Muminka oraz Tęczowy Most.
To był czas pełen radości, śmiechu i wzajemnego wsparcia – przedszkolaki uczyły się współpracy, odkrywały swoje talenty i mocne strony, a przy tym przeżyły niezapomnianą przygodę w Dolinie Muminków.
Zajęcia prowadziły: Agnieszka Krzywda-Zgorzelska i Weronika Falkowska, a całość została zainspirowana programem „Sztuka przyjaźni według Muminków” Polskiego Czerwonego Krzyża, który promuje rozwój empatii, przyjaźni i wartości społecznych wśród dzieci.

Poczuj się bezpiecznie – po co nam zasady w klasie?
W Bibliotece Pedagogicznej w Płocku odbyło się spotkanie z uczniami klasy 6a ze Szkoły Podstawowej nr 21 im. Fryderyka Chopina w Płocku. Wydarzenie zostało zorganizowane w ramach kampanii „Dzieciństwo bez przemocy”.
Uczniowie wzięli udział w lekcji online pt. „Poczuj się bezpiecznie – po co nam zasady w klasie?”, przygotowanej przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę. W trakcie zajęć młodzież oglądała krótkie filmy dotyczące tematyki bezpieczeństwa, w tym eksperyment społeczny przeprowadzony na grupie dzieci i nastolatków.
Uczestnicy korzystali również ze skanowanych kodów QR, dzięki którym oceniali różne zachowania i sytuacje związane z bezpieczeństwem oraz proponowali własne zasady, które mogą poprawić atmosferę i poczucie bezpieczeństwa w klasie.
Zajęcia zostały zorganizowane przez Agnieszkę Krzywdę-Zgorzelską.

Gadki z Maksem, czyli jak możesz dbać o swoje bezpieczeństwo
Biblioteka Pedagogiczna w Płocku gościła uczniów klasy 2a ze Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 11 im. Bolesława Chrobrego w Płocku. Spotkanie odbyło się w ramach ogólnopolskiej kampanii „Dzieciństwo bez przemocy”. Dzieci wzięły udział w lekcji online pt. „Gadki z Maksem, czyli jak możesz dbać o swoje bezpieczeństwo”, przygotowanej przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę. Podczas zajęć uczniowie poznali pięć ważnych zasad bezpieczeństwa.
W trakcie zajęć dzieci aktywnie odpowiadały na pytania i oceniały przedstawione sytuacje przy pomocy specjalnych plansz – zielonego kciuka w górę (jeśli zachowanie było bezpieczne) lub czerwonego kciuka w dół (jeśli sytuacja budziła niepokój). Dzięki tej formie uczniowie mogli łatwo wyrażać swoje zdanie i utrwalać wiedzę o bezpieczeństwie w przystępny, atrakcyjny sposób.
Zajęcia przebiegły w ciepłej, otwartej atmosferze. Było wiele rozmów, uśmiechu i mądrych refleksji – bo każde dziecko ma prawo czuć się bezpiecznie.
Zajęcia zostały zorganizowane przez Agnieszkę Krzywdę-Zgorzelską.

Zajęcia czytelnicze o patriotyzmie „Kto ty jesteś?”
Uczniowie klasy 2c ze Szkoły Podstawowej nr 3 w Płocku odwiedzili Bibliotekę Pedagogiczną, aby wziąć udział w zajęciach czytelniczych. Spotkanie o patriotyzmie poprowadziła Monika Cejmer.
Wybrana przez nauczycielkę literatura pomogła zrozumieć dzieciom, czym jest patriotyzm. Uczniowie zgodnym chórem odpowiedzieli na pytania z Katechizmu polskiego dziecka Władysława Bełzy. Dzieci nauczyły się wiersza od rodziców, od dziadków lub w szkole. Następnie drugoklasiści wysłuchali wierszy Michała Rusinka Jaki znak twój? Wierszyki na dalsze 100 lat niepodległości.
Dzieci próbowały określić, jakie mogą być przejawy ich miłości do ojczyzny. Jestem małym patriotą, ponieważ: pomagam słabszym, czytam dużo książek, uczę się języka ojczystego… Pewne podpowiedzi drugoklasiści otrzymali z książki Kto ty jesteś? Joanny Olech i Edgara Bąka.
Następnie nadszedł czas na łamigłówkę – ułożenie z puzzli Orła Białego – godła Polski. Dzieci pokonały pierwsze trudności i wykonały zadanie.
Mamy nadzieję, że spotkanie w bibliotece pozwoli uczniom z większą świadomością i radością obchodzić dzień 11 listopada – nasze Święto Niepodległości.

Z Gadkiem o bezpieczeństwie!
W ramach kampanii „Dzieciństwo bez przemocy” odbyły się zajęcia w Miejskim Przedszkolu z Oddziałami Integracyjnymi nr 3 w Płocku, które poprowadziła Ewelina Staniłko. Tematem spotkania były zasady bezpieczeństwa osobistego dzieci, znane jako GADKI – pięć prostych reguł pomagających najmłodszym unikać zagrożeń i reagować, gdy coś budzi ich niepokój.
Przedszkolaki obejrzały edukacyjny film z udziałem sympatycznego psa Gadka, który w przystępny i zabawny sposób tłumaczył, jak dbać o własne bezpieczeństwo. Na zakończenie każde dziecko otrzymało kolorowankę z wizerunkiem Gadka – radosną pamiątkę, która pomoże utrwalić zdobyte wiadomości.
Zajęcia przebiegły w ciepłej i pełnej zaufania atmosferze. Cieszymy się, że mogliśmy wspólnie z dziećmi rozmawiać o tym, jak ważne jest bezpieczeństwo i wzajemny szacunek.

Z lekturą za pan brat – kreatywne zajęcia w Szkole Podstawowej nr 20 w Płocku
Weronika Falkowska przeprowadziła wyjątkowe zajęcia dla uczniów klasy 5 ze Szkoły Podstawowej nr 20 w Płocku, zatytułowane „Z lekturą za pan brat”. Spotkanie miało na celu nie tylko przypomnienie treści lektury „Akademia Pana Kleksa”, ale także rozwijanie umiejętności krytycznego czytania i zapamiętywania.
Uczniowie wspólnie stworzyli mapę myśli, która pomogła uporządkować najważniejsze wątki książki. Następnie poznali techniki ułatwiające zapamiętywanie, takie jak skojarzenia, wizualizacja czy analiza tekstu. Kulminacyjnym punktem zajęć było wykorzystanie sztucznej inteligencji – na podstawie opisów z lektury wygenerowaliśmy obrazy przedstawiające pomieszczenia Akademii oraz jej niezwykłych mieszkańców.
Zajęcia były pełne kreatywności, śmiechu i inspiracji. Dziękujemy uczniom za aktywny udział – mamy nadzieję, że wspólna podróż do świata Pana Kleksa pozostanie w pamięci na długo!

