
Wiosna na wsi
Wiosna to czas, gdy natura budzi się do życia – ptaki migrujące wracają, kwiaty rozkwitają, a na polach rozpoczynają się intensywne prace. Jak wygląda wiosna na wsi? Jakie zadania wykonują rolnicy?
Na te pytania szukaliśmy odpowiedzi wspólnie z dziećmi z grupy „Misie” z Miejskiego Przedszkola z Oddziałami Integracyjnymi Nr 3 w Płocku. Pomogły nam w tym książki „Mysia na wsi” Lucy Cousins oraz „Zagadki dla dzieci” Grzegorza Strzebońskiego.
Na zakończenie spotkania każdy przedszkolak zasiał swoją własną roślinkę – teraz będzie mógł codziennie obserwować, jak z małego nasionka wyrasta coś pięknego

Nie hejtuję – nie dołuję – Cyberlekcje 3.0
Na nasze warsztaty z Cyberlekcji 3.0 przybyła klasa 4 z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Wyszynie. Tematem przewodnim spotkania był hejt i jego poważne konsekwencje dla ofiary.
Pod okiem prowadzącej, Joanny Kamińskiej-Wójcik, uczniowie rozmawiali o sile słów i znaczeniu postawy świadka przemocy, który może realnie pomóc i zareagować.
Zwieńczeniem zajęć była gra na Magicznym Dywanie, która stała się sprawdzianem wzajemnego wsparcia i współpracy między uczestnikami.

Bajkowe gry planszowe – kreatywna przygoda z Czerwonym Kapturkiem!
Nasza czytelnia zamieniła się w prawdziwą krainę baśni! Klasa IIc ze Szkoły Podstawowej nr 12 w Płocku wzięła udział w warsztatach „Bajkowe gry planszowe”, inspirowanych pięknie wydaną baśnią „Czerwony Kapturek” Vojtěcha Kubasty.
Najpierw rozmawialiśmy o grach planszowych – ich strukturze, rodzajach oraz o tym, jak tworzyć angażujące rozgrywki. Następnie uczniowie z uwagą wysłuchali opowieści, zanurzając się w magiczny świat klasycznej baśni.
W kolejnej części warsztatów młodzi twórcy ruszyli do działania! W grupach projektowali własne plansze do gry oraz wymyślali zadania związane z przygodami Czerwonego Kapturka. Każda gra była wyjątkowa, pełna pomysłowości i baśniowego klimatu!
Zajęcia poprowadziła Agnieszka Krzywda-Zgorzelska.

Wizyta podopiecznych Środowiskowego Domu Samopomocy w Płocku w bibliotece!
W ostatnich dniach Bibliotekę Pedagogiczną odwiedzili podopieczni Środowiskowego Domu Samopomocy w Płocku. Spotkanie rozpoczęło się od wspólnego wysłuchania książki pt. Gdybym była książką autorstwa José Jorge Letria. Lektura ta pozwoliła uczestnikom poznać marzenia, pragnienia i symboliczne znaczenie książki, ukazane w poetyckiej formie.
W dalszej części zajęć goście wzięli udział w warsztatach kreatywnych, podczas których wykonali zakładki do książek oraz breloczki przy użyciu długopisów 3D. Zajęcia te nie tylko rozwijały wyobraźnię i zdolności manualne uczestników, ale także stanowiły okazję do integracji oraz twórczego spędzenia czasu w przestrzeni bibliotecznej.
Zajęcia poprowadziły: Monika Cejmer, Anna Szablewska i Agnieszka Krzywda-Zgorzelska.

Wiosna – ach, to Ty!
W bibliotece odbyły się wiosenne zajęcia, w których uczestniczyli uczniowie klasy 2 c ze Szkoły Podstawowej nr 3 w Płocku. Spotkaniu towarzyszyły wybrane wiersze z „Antologii poezji dziecięcej” oraz zagadki, przysłowia, krzyżówka i piosenka związane z najpiękniejszą porą roku.
Uczniowie stworzyli piękne motyle, które sprawiały wrażenie, że unoszą się nad naszymi głowami. Było wiosennie i magicznie!
Zajęcia poprowadziła Monika Cejmer.

Kolorowy świat emocji
Dzieci z Niepublicznego Przedszkola Entliczek-Pentliczek w Płocku miały okazję przenieść się do świata emocji dzięki wyjątkowym zajęciom czytelniczym opartym na książce Anny Llenas pt. „Kolorowy Potwór”.
Spotkanie poprowadziła Ewelina Staniłko, która wspólnie z małymi uczestnikami odkrywała, jak różnorodne i barwne potrafią być uczucia. Rozmawiano o radości, smutku, spokoju, strachu i złości – a każda emocja otrzymała swój własny kolor. Dzieci brały udział w zabawach ruchowych przy muzyce oraz w aktywności polegającej na segregowaniu emocji według barw, co pomogło im lepiej zrozumieć i nazwać własne przeżycia.
Na zakończenie każde dziecko stworzyło własnego kolorowego potworka – niepowtarzalną, plastyczną interpretację emocji. Powstałe prace były nie tylko piękne i kreatywne, ale też wspaniale podsumowały pełne wrażeń zajęcia.

Z Kotem w butach na planszy
Agnieszka Krzywda-Zgorzelska miała przyjemność poprowadzić zajęcia „Bajkowe gry planszowe” w Szkole Podstawowej nr 12 w Płocku dla uczniów klasy IIIb. Spotkanie było pełne kreatywności, inspiracji i wspólnej nauki!
Podczas zajęć dzieci miały okazję porozmawiać o grach planszowych – ich rodzajach, konstrukcji i zasadach. Dodatkowo odbyło się czytanie książki „Kot w butach” autorstwa Vojtecha Kubasty, które stało się punktem wyjścia do rozmowy o treści baśni i jej przesłaniu. W głównej części zajęć uczniowie pracowali w grupach nad stworzeniem własnych plansz do gier oraz instrukcji. Pomysłowość dzieci była naprawdę imponująca!
To było spotkanie pełne uśmiechu, zabawy i rozwijania wyobraźni!

Akcja Żonkile – dodajemy odwagi
W ramach Akcji Żonkile Agnieszka Krzywda-Zgorzelska odwiedziła uczniów klasy IVb ze Szkoły Podstawowej nr 12 w Płocku. Spotkanie rozpoczęło się od refleksyjnej rozmowy na temat tego, dlaczego warto mówić o historii. Dzieci miały okazję wykonać zadanie wprowadzające w atmosferę Warszawy sprzed 100 lat, co pozwoliło im przenieść się w czasie i zrozumieć realia tamtych dni.
Głównym punktem zajęć było wspólne wysłuchanie opowiadania Zuzanny Orlińskiej pt. „Szuflada”, a następnie omówienie jego treści, co wzbudziło w uczniach wiele emocji i przemyśleń. Na finał zajęć dzieci wykonały żonkile – piękne symbole pamięci o powstaniu w getcie warszawskim, które mają moc przypominania nam o ważnych wydarzeniach z przeszłości.

Bajkowe gry planszowe z „Kotem w butach”
W bibliotece gościliśmy uczniów klasy Ic ze Szkoły Podstawowej nr 12 w Płocku, którzy rozpoczęli swoją wizytę od zwiedzania inspirującej wystawy „Sztuka która leczy… Terapeutyczna moc koloru, dźwięku, ruchu i słowa”. Oprowadzanie przez Agnieszkę Białecką było pełne ciekawych opowieści o terapeutycznej sile sztuki, która pobudziła wyobraźnię młodych uczestników.
Kolejną część wizyty wypełniły warsztaty „Bajkowe gry planszowe” prowadzone przez Agnieszkę Krzywdę-Zgorzelską. Dzieci poznały baśń Vojtecha Kubasty „Kot w butach”, która stała się inspiracją do tworzenia wyjątkowych gier planszowych. Kreatywność i radość dziecięca w pełni zdominowały te zajęcia!

Czerwony Kapturek i zaczarowane klocki
W bibliotece odbyły się wyjątkowe zajęcia z udziałem dzieci z Miejskiego Przedszkola z Oddziałami Integracyjnymi nr 3 w Płocku. Spotkanie rozpoczęło się od oprowadzenia po wystawie „Sztuka, która leczy… Terapeutyczna moc koloru, dźwięku, ruchu i słowa.”, podczas którego przedszkolaki miały okazję zapoznać się z twórczością wspierającą emocjonalny rozwój i poczucie estetyki.
Następnie dzieci uczestniczyły w kreatywnych warsztatach, podczas których za pomocą klocków LEGO odtworzyły znaną bajkę Czerwony Kapturek. Przedszkolaki z dużym zaangażowaniem budowały scenki z bajki, rozwijając swoją wyobraźnię, zdolności manualne oraz umiejętność pracy zespołowej.
Na zakończenie spotkania każdy uczestnik pokolorował postać Czerwonego Kapturka, a następnie wykonały przypinkę jako pamiątkę z wizyty w bibliotece. Dzieci wróciły do przedszkola pełne wrażeń i radości z twórczo spędzonego czasu.
Zajęcia przeprowadziła Agnieszka Białecka i Ewelina Staniłko.

„Kocia Szajka” i długopisy 3D
W bibliotece odbyły się kreatywne zajęcia z uczniami klasy pierwszej Szkoły Podstawowej nr 18 w Płocku, których tematem była książka Kocia Szajka i napad na moście autorstwa Agaty Romaniuk.
Na początku spotkania dzieci wysłuchały fragmentu książki, poznając pełną humoru i tajemnic bohaterkę oraz jej niezwykłe przygody. Lektura wprowadziła uczestników w świat detektywistycznych zagadek i kocich bohaterów.
Następnie dzieci wzięły udział w warsztatach artystycznych, podczas których za pomocą długopisów 3D wykonały przestrzenne modele kota – inspirowane postaciami z opowieści. Tworzenie prac 3D pozwoliło uczniom rozwijać wyobraźnię, zdolności manualne oraz zapoznać się z nowoczesną technologią wykorzystywaną w sztuce i edukacji.
Zajęcia przeprowadziła Anna Szablewska i Ewelina Staniłko.