Październik 2024

Zajęcia czytelnicze w przedszkolu

Jeżyki z Miejskiego Przedszkola z Oddziałami Integracyjnymi nr 3 w Płocku wysłuchały książki Już nie chcę być wiewiórką autorstwa Oliviera Talleca. Dzieci z zaciekawieniem śledziły przygody małej wiewiórki, która pragnęła stać się kimś innym, co skłoniło do rozmów o akceptowaniu siebie i docenianiu swoich wyjątkowych cech. Po czytaniu dzieci wzięły udział w zajęciach plastycznych, w których stworzyły piękne prace przedstawiające wiewiórkę – główną bohaterkę książki. Zajęcia poprowadziła Ewelina Staniłko.

Teatrzyk kamishibai „Bajka o Wiśle”

Marta Jaroszewska odwiedziła grupę sześciolatków w Miejskim Przedszkolu nr 14 w Płocku. Zabrała przedszkolaków w ekscytującą i żywiołową podróż z Nurtem Rzeki. Nowoczesna bajka w formie teatrzyku kamishibai, ukazała bieg rzeki Wisły od jej źródeł do ujścia. Po wysłuchaniu bajki dzieci przypomniały charakterystyczne symbole i legendy związane z Krakowem – smok wawelski i Warszawą – syrena Sawa.

Warsztaty literackie

Bibliotekę Pedagogiczną w Płocku odwiedzili podopieczni Środowiskowego Domu Samopomocy w Płocku.

Spotkanie rozpoczęło się zwiedzaniem dwóch wystaw bibliotecznych: Neuroróżnorodność – Empatia – Edukacja włączająca. Rozwijanie wrażliwości na potrzeby innych oraz Z książką nam do twarzy. Następnie w Czytelni odbyły się warsztaty literackie o polskich noblistach w dziedzinie literatury. Czytaliśmy wspólnie fragmenty powieści i wierszy. Uczestnicy poznali nie tylko utwory, ale także fakty z życia pisarzy. Podczas spotkania został odczytany fragment mowy noblowskiej Olgi Tokarczuk, co stało się punktem wyjścia do dyskusji, kim jest „czuły narrator” oraz jakie cechy posiada dobry pisarz. Spotkaniu towarzyszyły utwory muzyczne – interpretacja dzieł polskich noblistów w wykonaniu polskich artystów. Zajęcia zakończyły się wspólną zabawą na magicznym dywanie.
Zajęcia poprowadziły Monika Cejmer i Anna Szablewska.

Zajęcia czytelnicze o empatii

Bibliotekę Pedagogiczną odwiedzili uczniowie klasy 2 d ze Szkoły Podstawowej nr 3 w Płocku. Dzieci wzięły udział w zajęciach o empatii. W związku z tym zwiedziły wystawę w holu biblioteki poświęconą temu tematowi. Następnie drugoklasiści przeszli do czytelni, gdzie wysłuchali bajki o dzieleniu się z innymi z książki „Przyjaciele żyrafy : bajki o empatii. Tom I” Joanny Berendt i Anety Ryfczyńskiej. Zajęcia poprowadziła Monika Cejmer.

Zajęcia czytelnicze o empatii

Na lekcję o empatii przybyła klasa 3 d ze Szkoły Podstawowej nr 3 w Płocku. Spotkanie rozpoczęło się przy wystawie „Neuroróżnorodność – Empatia – Edukacja włączająca. Rozwijanie wrażliwości na potrzeby innych”. Obejrzenie przez dzieci wystawy stało się wstępem do rozmowy o empatii.

Uczniowie wysłuchali bajki Urodziny Bibi z książki Przyjaciele żyrafy : bajki o empatii. Tom I Joanny Berendt i Anety Ryfczyńskiej. Bajka stała się pomocna w zrozumieniu, że w życiu przeżywamy różne emocje, również te trudne, a sposobem na poradzenie sobie z nimi może być rozmowa z przyjacielem. Zadaniem dzieci było narysowanie różnych uczuć, na przykład radości czy też zaskoczenia.

Zajęcia poprowadziła Monika Cejmer.

Kicia Kocia w przedszkolu

Ewelina Staniłko odwiedziła grupę Nutki z Miejskiego Przedszkola z Oddziałami Integracyjnymi nr 3 w Płocku. Dzieci wysłuchały książki Anity Głowińskiej Kicia Kocia w przedszkolu. Przedszkolaki z wielkim zaciekawieniem śledziły losy sympatycznej kotki, która pokazuje, jak wygląda dzień przedszkolaka i przeżywa wspaniałe przygody. Po głośnym czytaniu przyszedł czas na rozmowę, a także wykonanie pracy plastycznej związanej z tematyką zajęć. Spotkanie odbyło się w miłej, pełnej uśmiechów i wrażeń atmosferze.

Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót