
Bajka na planszy: Czerwony Kapturek
W ramach zajęć „Bajkowe gry planszowe„, Agnieszka Krzywda-Zgorzelska przeprowadziła kreatywne warsztaty w klasie I i III z II Prywatnej Szkoły Podstawowej „Profesor” w Płocku.
Zajęcia rozpoczęliśmy od rozmowy o znanych i lubianych grach planszowych – ich rodzajach, elementach oraz zasadach. Następnie dzieci wysłuchały baśni Vojtěcha Kubašty „Czerwony Kapturek„ , co stało się punktem wyjścia do rozmowy o bohaterach, wydarzeniach oraz przesłaniu płynącym z tej opowieści.
Główną część zajęć stanowiła twórcza praca w grupach – dzieci projektowały własne plansze do gier inspirowanych baśnią oraz pisały do nich instrukcje. Było mnóstwo zabawy, kreatywności i współpracy! Powstały kolorowe, pomysłowe gry planszowe, które zachwycały pomysłem i wykonaniem.
Dziękujemy za wspólną zabawę i już nie możemy się doczekać kolejnych spotkań z bajką i planszą.

Wypożyczalnia marzeń, przygód i… skrzydeł? Tak było u nas!
W ramach #TydzieńBibliotek naszą bibliotekę odwiedzili uczniowie klasy 4D ze Szkoły Podstawowej nr 3 w Płocku.
Na chwilę przenieśliśmy się do świata książki „Wypożyczalnia skrzydeł”, gdzie:
>każda książka dodaje skrzydeł, >następnie literackie koło fortuny odkrywało nowe tytuły, >a na zakończenie Magiczny Dywan przenosił nas w jeszcze inne światy!
Dzieci poznały różne gatunki książek i zainspirowały się do nowych czytelniczych przygód.
Spotkanie poprowadziła Magdalena Kardynał, zapraszając uczniów do niezwykłej wypożyczalni wyobraźni.

Magiczne Czytanie z aromatem bajek!
Bibliotekarka Agnieszka Białecka odwiedziła uczniów klas 1a i 1c Szkoły Podstawowej Nr 11 w Płocku w ramach zajęć Magicznego Czytania.
Dzieci miały nie lada wyzwanie – wąchały tajemnicze zapachy i zgadywały, co to może być! Poznały także podstawy aromaterapii, czyli jak zapachy mogą wpływać na nasze samopoczucie i emocje
Potem przyszedł czas na wspólne słuchanie bajki o Jasiu i Małgosi Ale to nie wszystko! Dzieci miały za zadanie wyobrazić sobie, jakie zapachy czuli bohaterowie bajki – zapach lasu, pierników, strachu i… przygody!
To było nie tylko czytanie, ale prawdziwa podróż sensoryczna! Dziękujemy za aktywność i uśmiechy – magia książek naprawdę działa.

Biblioteczne zajęcia z przedszkolakami
Gościliśmy dzieci z Miejskiego Przedszkola nr 14 w Płocku , które wzięły udział w spotkaniu z teatrzykiem kamishibai pt. Odważny struś zostaje strażakiem autorstwa Moniki Foltyn. Dzieci wysłuchały historii o strusiu, który – choć bardzo nieśmiały – odważył się pomóc innym i dzięki temu zyskał akceptację grupy. Opowieść była świetnym wprowadzeniem do rozmowy o przyjaźni, współpracy i pokonywaniu trudności w relacjach z rówieśnikami. Na zakończenie tej części dzieci z entuzjazmem pokolorowały ilustracje nawiązujące do bajki , rozwijając swoją kreatywność i utrwalając przesłanie opowieści.
W drugiej części spotkania przedszkolaki uczestniczyły w zajęciach rozwijających logiczne myślenie i koordynację wzrokowo-ruchową. Budowały wieże z kubeczków według wzoru oraz układały kwiaty na matach według podanego schematu. Dzieci wykazały się dużym zaangażowaniem, pomysłowością i radością!
Zajęcia poprowadziły: Ewelina Staniłko i Marta Jaroszewska.

Cyberlekcje 3.0 – Nadużywanie nowych technologii
Uczniowie klasy 7 C ze Szkoły Podstawowej z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 3 im Kornela Makuszyńskiego w Płocku odwiedzili nasza bibliotekę, gdzie mieli okazję poznać zjawiska takie jak FOMO, MOMO, FOJI, JOMO.
Uczniowie z zaangażowaniem wzięli udział w zadaniu ChalkTalk- długopis mówi. Młodzież bez użycia mowy, a za pomocą słowa pisanego i rysunków, musiała odpowiedzieć na pytania dotyczące używania przez ich nowych technologii.
Pytania dotyczyły zarówno używania komputerów, gier, a przede wszystkim telefonów komórkowych. Uczniowie wyciągnęli z tej lekcji dużo refleksji i mieli okazję zastanowić się, czy zjawiska takie jak FOMO czy MOMO nie dotyczą ich bezpośrednio.
Na zakończenie wizyty w bibliotece uczniowie rozwiązali quiz na Magicznym Dywanie oraz odwiedzili zakamarki naszej biblioteki niedostępne na co dzień dla czytelników.
Zajęcia poprowadziła Magdalena Kardynał.

Mnemotechniki, czyli sposób na przygotowanie się do sprawdzianów, egzaminów
Kolejne spotkanie poświęcone mnemotechnikom za nami.
W zajęciach, które poprowadziła Joanna Kamińska-Wójcik, wzięła udział klasa 7 ze Szkoły Podstawowej nr 21.
Wykorzystaliśmy muzykę, rysunek, akronimy, opowieści, a to wszystko w aurze kreatywności i skojarzeń. Mnemotechniki są nie tylko sposobem na zapamiętywanie, ale także rozwijają wyobraźnię i mogą być przyjemną formą nauki, a puzzle AR były sposobem na sprawdzenie swoich umiejętności i współdziałania.

Truskawkowa historia ze skrzyni zapachów
Agnieszka Białecka odwiedziła Miejskie Przedszkole Nr 14 w Płocku, by spotkać się z najmłodszymi przedszkolakami i zabrać ich w wyjątkową, pachnącą przygodę. Zajęcia pt. „Magiczne czytanie – skrzynia pełna zapachów” odbyły się w radosnej atmosferze i dostarczyły dzieciom mnóstwo wrażeń.
Na początek maluchy miały okazję poznać tajemniczą skrzynię pełną zapachów – a konkretnie owocowych aromatów! Z ogromnym entuzjazmem wąchały kolejno słoiczki i próbowały odgadnąć, co to za owoc tak pięknie pachnie. Wśród zapachów znalazły się m.in. cytryna, pomarańcza, mango, itp.
Po zabawie z zapachami dzieci wysłuchały bajki „Sprawki truskawki i inne owocowe sekrety” autorstwa Anny Ficner-Ogonowskiej. Historia o małej truskawce i jej przyjaciołach zachwyciła słuchaczy i rozbudziła ich wyobraźnię
Następnie trzylatki przystąpiły do pracy plastycznej. Z pomocą bibuły i kleju stworzyły własne, piękne truskawki – każda wyjątkowa, czerwona i starannie wykonana. Na zakończenie spotkania wszystkie dzieci z radością ustawiły się do wspólnego pamiątkowego zdjęcia.

Moja ulubiona książka
W zajęciach czytelniczych w naszej bibliotece uczestniczyli uczniowie Szkoły Podstawowej nr 3 w Płocku z klasy 3 c.
Nauczycielka przeczytała dzieciom utwór Książki nie mają skrzydeł autorstwa Brynne Barnes, zabierając je w poetycką podróż do krainy wyobraźni. Wspólne czytanie otworzyło rozmowę o naszych ulubionych książkach.
Dzieci wykonały rysunki do książek, które je najbardziej poruszyły. Ilustracje przewiązaliśmy wstążeczką, tworząc książkę autorstwa uczniów klasy 3 c.
Dzieci otrzymały na pamiątkę spotkania biblioteczną zakładkę.
Zajęcia czytelnicze poprowadziła Monika Cejmer.

Jestem empatyczny i znam się na emocjach
Joanna Kamińska-Wójcik przeprowadziła zajęcia na temat emocji i empatii w Szkole Podstawowej w Starych Proboszczewicach.
Uczniowie klasy 2 nazywali kolejne emocje – niektóre trudne, a niektóre przyjemne – a następnie trenowali rozpoznawanie ich u innych.
Za pomocą „kodowania na dywanie” stworzyli serce oraz klucz, co nawiązywało do wyrażenia „mieć klucz do czyjegoś serca”.
Na zakończenie spotkania dzieci przygotowały przypinki, które przedstawiały osoby i rzeczy wywołujące u nich radość i szczęście.

Kodowanie, kreatywność i uczucia…
Pierwszoklasiści ze Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 11 im. Bolesława Chrobrego w Płocku poznawali świat kodowania! Zajęcia rozpoczęły się od lektury książki Rebecci Johnson Julka, mała weterynarka. Tym razem Julka odwiedziła zoo, gdzie zobaczyła małe słoniątko. Dzieci, zainspirowane przygodą bohaterki, najpierw stworzyły własne rysunki słonia, a następnie zakodowały je w ramach zabawy edukacyjnej. Nauka przez działanie, kreatywność i technologię – to najlepszy sposób na rozwijanie logicznego myślenia już od najmłodszych lat.
W drugiej części zajęć dzieci wysłuchały fragmentu książki poruszającej temat miłości, w którym mały tygrysek poszukuje odpowiedzi na pytanie: Czym jest miłość? Po lekturze uczniowie zostali zaproszeni do kreatywnego zadania – za pomocą klocków LEGO mieli zbudować swoją własną odpowiedź na to pytanie. Uczniowie z zaangażowaniem przystąpili do pracy, tworząc wzruszające i pomysłowe konstrukcje – od serc i rodzinnych domów po postacie symbolizujące przyjaźń i bliskość. Każda budowla była okazją do rozmowy i dzielenia się własnymi przemyśleniami na temat miłości. Zajęcia połączyły literaturę z twórczym działaniem i pokazały, jak różnorodnie dzieci postrzegają to ważne uczucie.
Zajęcia poprowadziły Anna Szablewska i Marta Jaroszewska.

Kreatywnie w bibliotece
Uczniowie klasy pierwszej Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 11 im. Bolesława Chrobrego w Płocku uczestniczyli w zajęciach z programowania, które odbyły się w bibliotece. Punktem wyjścia do zajęć była książka Rachel Bright pt. Wiewiórki, które nie chciały się dzielić. Dzieci poznały przygody tytułowych bohaterów oraz dowiedziały się, jakie konsekwencje może nieść za sobą brak chęci dzielenia się z innymi. Następnie uczniowie zaprogramowali ozoboty w taki sposób, aby poruszały się po trasie odwzorowującej kształt wiewiórki.
W drugiej części zajęć zostały przeprowadzone warsztaty czytelnicze Baw się czytaniem – czytaj z LEGO! Uczniowie wysłuchali fragmentu książki Zielony i Nikt autorstwa Małgorzaty Strzałkowskiej. Następnie za pomocą klocków LEGO odzwierciedliły fragment utworu. Praca z utworem literackim w połączeniu z ponadczasowymi klockami LEGO stanowi super zabawę i sprawia wszystkim wielką radość. Zajęcia mają na celu popularyzację wartościowej literatury oraz rozbudzanie i rozwijanie zainteresowań czytelniczych.
Zajęcia poprowadziły Anna Szablewska i Marta Jaroszewska.

Baśniowe zapachy i kodowanie marzeń
Uczniowie klasy Ia ze Szkoły Podstawowej nr 21 w Płocku przenieśli się do świata baśni dzięki niezwykłym warsztatom magicznego czytania z wykorzystaniem Skrzyni Zapachów. Prowadząca, Agnieszka Krzywda-Zgorzelska, za pomocą charakterystycznych zapachów naprowadziła dzieci na tytuł baśni przygotowanej specjalnie dla nich. Po magicznym czytaniu o przygodach Jasia i Małgosi przyszła pora na twórczą zabawę – uczniowie pokolorowali chatkę czarownicy, posmarowali ją klejem i obsypali cynamonem. Pachniało pięknie i bajkowo!
Drugą częścią spotkania były zajęcia kodowania na dywanie. Dzieci rozwiązywały działania matematyczne, stawiały wieże przy użyciu kolorowych kubków. Następnie, pracując zespołowo, układały z kubków rybkę według słownego instruktażu. Ułożonej rybce każde z dzieci powierzyło trzy życzenia. Zajęcia, które poprowadziła Marta Jaroszewska dostarczyły wiele radości i były doskonałą okazją do rozwijania umiejętności matematycznych oraz kodowania.
To było wyjątkowe spotkanie pełne nauki, kreatywności i wspaniałych zapachów!

Magia tworzenia
Anna Szablewska i Ewelina Staniłko zaprosiły uczniów klasy III ze Szkoły Podstawowej w Brudzeniu Dużym na kreatywne zajęcia z wykorzystaniem długopisów 3D – nowoczesnego narzędzia, które łączy zabawę z nauką i rozwija wyobraźnię przestrzenną. Podczas warsztatów dzieci uczyły się, jak za pomocą specjalnych długopisów tworzyć trójwymiarowe kształty z kolorowego filamentu. Tematem przewodnim zajęć był kot – każdy uczestnik samodzielnie zaprojektował i wykonał własnego „kotka 3D”.
W drugiej części swojej wizyty, uczniowie poznali świat gier planszowych i stworzyli własne inspirowane baśnią Jaś i Małgosia Vojtecha Kubasty. Kreatywność, współpraca i dobra zabawa – tak wyglądały nasze warsztaty! Powstały wyjątkowe plansze i pomysłowe zasady gry, które z pewnością dostarczą wielu emocji podczas rozgrywek. ”Bajkowe gry planszowe” poprowadziła Agnieszka Krzywda-Zgorzelska.

Zmierz się z literaturą – spotkanie z książką w nowej odsłonie!
19 maja 2025 r. w naszej bibliotece gościliśmy podopiecznych Środowiskowego Domu Samopomocy w Płocku. Spotkanie było pełne książkowych niespodzianek i dobrej zabawy!
Rozpoczęliśmy od „Koła zagadek” – uczestnicy losowali pytania związane z książkami i biblioteką, nawiązując tym samym do Tygodnia Bibliotek. Za udział otrzymali „bibliomiarki”, dzięki którym mogli dosłownie… zmierzyć książki! Następnie przenieśliśmy się w świat legend. Gra edukacyjna „Nasze Legendy” pomogła odkrywać zakodowane postacie i legendy. Nie zabrakło emocji na wielkoformatowej grze podłogowej, w której wiedza o legendach mieszała się z zabawą – czasem trzeba było się nawet „wykupić”, by ruszyć dalej! Aplikacja z kartami 4D nawiązywała do bohaterów książek Pop-up, które wzbudziły szczególne zainteresowanie. Każdy mógł znaleźć coś dla siebie – od książek z magicznymi soczewkami po książki przestrzenne. Uśmiech, zaangażowanie i ciekawość towarzyszyły nam przez całe spotkanie.
Zajęcia przygotowały i przeprowadziły: Tatiana Jastrzębska, Magdalena Kardynał oraz Joanna Kamińska-Wójcik.

„Piaskowe opowieści” – magiczna podróż z Panem Kluską
Naszą bibliotekę odwiedziła klasa 1 ze Szkoły Podstawowej nr 21 w Płocku, by wziąć udział w wyjątkowych zajęciach pt. „Piaskowe opowieści”.
Spotkanie rozpoczęliśmy od wspólnego czytania książki „Pan Kluska i żaglowiec” autorstwa Anny Onichimowskiej. Dzieci z zaciekawieniem słuchały opowieści o Panu Klusce – bohaterze, który uwielbiał zbierać różne przedmioty. Po lekturze chętnie odpowiadały na pytania i same doszły do pięknego wniosku, że „mniej znaczy więcej”. Zastanawiały się również, co można zrobić z nagromadzonymi rzeczami – padły świetne pomysły, m.in. oddanie ich potrzebującym lub przekazanie plastikowych butelek do recyklingu.
W drugiej części zajęć dzieci przeniosły się w świat wyobraźni, bawiąc się piaskiem kinetycznym. Ich zadaniem było stworzenie czystej, spokojnej plaży, na którą przypłynął Pan Kluska. Całości towarzyszyła piękna muzyka Antonio Vivaldiego – „Cztery pory roku”, która nadała spotkaniu wyjątkowego klimatu.
To był inspirujący czas – pełen refleksji, kreatywności i dobrej zabawy!

Kot w butach wkracza na planszę!
Uczniowie kl. II z II Prywatnej Szkoły Podstawowej PROFESOR brali udział w twórczych warsztatach pt. „Bajkowe gry planszowe”.
Warsztaty rozpoczęły się od rozmowy na temat gier planszowych – ich rodzajów, elementów oraz zasad. Dzieci dzieliły się swoimi doświadczeniami i ulubionymi grami, co stworzyło przyjazną i inspirującą atmosferę do dalszych działań. Następnie uczniowie poznali baśń „Kot w butach” autorstwa Vojtěcha Kubašty, która dzięki swojej przestrzennej formie i pięknej ilustracji stała się inspiracją do twórczych działań.
Część główna warsztatów polegała na zaprojektowaniu w grupach własnych plansz do gry inspirowanych baśnią. Uczniowie wykazali się ogromną kreatywnością – tworzyli plansze, opracowywali zasady gry oraz pisali instrukcje. Efekty ich pracy były imponujące i pokazały, jak wiele radości może przynieść nauka poprzez zabawę!
Zajęcia poprowadziła Agnieszka Krzywda-Zgorzelska.

Potwornie dobre emocje
Agnieszka Krzywda-Zgorzelska przeprowadziła zajęcia biblioterapeutyczne z uczniami klasy Ia oraz IIa Szkoły Podstawowej nr 12 w Płocku. Tematem spotkania były emocje, a punktem wyjścia do rozmowy książka Kolorowy Potwór autorstwa Anny Llenas.
Podczas zajęć dzieci zastanawiały się, czym są emocje, czy są nam potrzebne oraz jak można je rozpoznawać i nazywać. Poznały historię tytułowego Kolorowego Potwora, który uczył się rozpoznawać swoje uczucia i porządkować je według kolorów. Następnie uczniowie kontynuowali podróż z Doktorem od emocji, który zaprezentował apteczkę do regulacji emocji – zestaw prostych narzędzi i technik pomagających radzić sobie z różnymi uczuciami.
W części warsztatowej dzieci, poprzez zabawę, rozpoznawały i nazywały emocje przedstawione w różnych sytuacjach. Na zakończenie zajęć uczniowie odkodowali wizerunek Kolorowego Potwora.
Zajęcia miały na celu rozwijanie kompetencji emocjonalnych dzieci, uwrażliwienie ich na emocje własne i innych oraz promowanie czytelnictwa poprzez kontakt z wartościową literaturą.

Biblioteczna przygoda Jeżyków
Mieliśmy przyjemność gościć grupę Jeżyki z Miejskiego Przedszkola z Oddziałami Integracyjnymi nr 3 w Płocku.
Zajęcia rozpoczęliśmy od wspólnego zwiedzania wystawy Sztuka, która leczy – terapeutyczna moc koloru, dźwięku, ruchu i słowa, która pobudziła dziecięcą wyobraźnię. Następnie nasi mali goście odwiedzili najważniejsze zakamarki biblioteki: wypożyczalnię, magazyn i czytelnię, gdzie z ciekawością poznawali, jak działa biblioteka „od kuchni”.
W czytelni na dzieci czekała niespodzianka – Ewelina Staniłko zaprezentowała teatrzyk kamishibai pt. Książki autorstwa Christosa, który zachwycił młodych widzów i przeniósł ich w magiczny świat literatury. Po teatrzyku każdy przedszkolak stworzył własną, kolorową zakładkę do książki, którą mógł zabrać ze sobą jako pamiątkę tej wizyty. Na zakończenie nie zabrakło ruchu i radości – dzieci wzięły udział w zabawie na Magicznym dywanie, który jak zawsze wywołał mnóstwo uśmiechów!
Dziękujemy za wizytę i wspólnie spędzony czas – do zobaczenia przy kolejnych przygodach z książką!

Tydzień Bibliotek: Wypożyczalnia skrzydeł, Magiczny dywan
Z okazji Tygodnia Bibliotek odwiedziła nas klasa 4 integracyjna ze Szkoły Podstawowej nr 3 w Płocku!
Uczniowie wyruszyli w magiczną podróż po świecie literatury – poznali różne rodzaje książek, odkrywając ich różnorodność i piękno.
Szczególną atrakcją było czytanie „Wypożyczalni skrzydeł” autorstwa Iwony Pietrzak-Płachty – nie tylko w wersji tradycyjnej, ale też w formie teatrzyku kamishibai, który dodał opowieści wyjątkowego klimatu!
Dzieci zwiedziły bibliotekę, odkrywając jej sekrety, a na koniec czekała je radosna zabawa na Magicznym Dywanie!
Zajęcia poprowadziły: Magdalena Kardynał i Joanna Kamińska-Wójcik
Dziękujemy za cudowne spotkanie!

Mnemotechniki, czyli sposób na przygotowanie się do sprawdzianów, egzaminów
Uczniowie klasy 6 ze Szkoły Podstawowej nr 21 w Płocku sprawdzili, jak działa ich pamięć!
Podczas zajęć poznali mnemotechniki – skuteczne sposoby na zapamiętywanie, które mogą ułatwić zarówno naukę, jak i codzienne życie. Puzzle AR pomogły utrwalić zdobyte informacje i wywołały wiele radości.
Na zakończenie spotkania uczestnicy odkrywali ciekawe książki z naszej bibliotecznej kolekcji.

Zajęcia czytelnicze z elementami biblioterapii o przyjaźni
W Zespole Szkół nr 2 w Ciachcinie Monika Cejmer przeprowadziła zajęcia czytelnicze z elementami biblioterapii o przyjaźni dla uczniów klasy pierwszej szkoły podstawowej.
Pierwszoklasiści z wielką uwagą wysłuchali opowiadania Duży Wilk i Mały Wilk autorstwa Nadine Brun-Cosme – wzruszającej opowieści o uczuciach, z których rodzi się przyjaźń. Dzieci zrozumiały jej istotę – wspólne spędzanie czasu, dzielenie się ze sobą, posiadanie wspólnych pasji i zainteresowań, wzajemne zaufanie.
Dzieci wykonały rysunki dla swoich przyjaciół, na których znajdowało się to, czym chciałyby ich obdarzyć.

CYBER lekcja w bibliotece – o wizerunku i tożsamości w sieci
7 maja 2025 r. gościliśmy uczestników Ośrodka Kuratorskiego przy Sądzie Rejonowym w Płocku na zajęciach w ramach CYBER lekcji. Tematem spotkania był: Wizerunek i tożsamość w internecie – jak świadomie, bezpiecznie i z szacunkiem funkcjonować w świecie online.
Młodzież wspólnie wypracowała zasady dotyczące: ochrony prywatności, budowania pozytywnego wizerunku i odpowiedzialnej obecności w sieci.
Nie zabrakło także zwiedzania naszej biblioteki!
Szczególnym zainteresowaniem cieszyły się książki 3D, a radość uczestnikom przyniosła zabawa na „Magicznym dywanie”.
Zajęcia poprowadziła Tatiana Jastrzębska – dziękujemy za aktywny udział i świetną atmosferę!

Zapachowa przygoda z Jasiem i Małgosią
Bibliotekarka Agnieszka Białecka odwiedziła uczniów klas 1 i 2 w Szkole Podstawowej nr 21 im. Fryderyka Chopina w Płocku, by zabrać dzieci w wyjątkową podróż do świata zapachów i wyobraźni.
Zajęcia rozpoczęły się od odkrywania tajemniczej skrzyni pełnej zapachów – dzieci z zaciekawieniem wąchały i zgadywały, co kryje się w przygotowanych fiolkach. Przy okazji poznały podstawy aromaterapii i dowiedziały się, jak zapachy mogą wpływać na nasze samopoczucie.
Punktem kulminacyjnym była pachnąca bajka o Jasiu i Małgosi. Podczas wspólnego czytania dzieci uruchomiły swoją wyobraźnię, próbując poczuć zapach piernikowej chatki, leśnego runa i przygód bohaterów.
To były pełne magii i radości zajęcia, które pobudziły zmysły i wyobraźnię najmłodszych. Dziękujemy za gościnę i wspólnie spędzony czas!

Czerwony Kapturek – od baśni do gry
W Bibliotece Pedagogicznej w Płocku uwielbiamy inspirować młodych twórców! Tym razem, podczas warsztatów „Bajkowe Gry Planszowe”, uczniowie klasy IIb ze Szkoły Podstawowej nr 11 i. Bolesława Chrobrego w Płocku mieli okazję wcielić się w rolę projektantów gier.
Warsztaty poprowadziła Agnieszka Krzywda-Zgorzelska, która wprowadziła dzieci w magiczny świat planszówek. Uczniowie najpierw rozmawiali o swoich ulubionych grach, zastanawiali się nad ich elementami oraz tym, dlaczego tak bardzo lubią w nie grać. Następnie przenieśli się do baśniowej krainy, słuchając „Czerwonego Kapturka” w niezwykłym wydaniu autorstwa Vojtěcha Kubasty.
W części głównej warsztatów dzieci, pełne pomysłów i kreatywnej energii, pracowały w zespołach nad własnymi planszami do gry, wymyślając zasady i koncepcję rozgrywki. Efekty ich pracy były zachwycające! Dziękujemy uczniom za entuzjazm i wspaniałą atmosferę!

Biblioteka moich marzeń
W ramach Tygodnia Bibliotek w naszej bibliotece odbyły się zajęcia „Biblioteka moich marzeń”.
Uczniowie klasy 2c ze Szkoły Podstawowej nr 3 w Płocku zwiedzili naszą bibliotekę, która zrobiła na nich duże wrażenie. Dzieci widziały wypożyczalnię, pracownię komputerową, klubik i wystawę, odkrywając rzeczy, które dotąd pozostawały dla nich tajemnicą.
Uczniowie wysłuchali bajki Ingi Moore Łoś i biblioteka na kółkach o łosiu, który założył własną bibliotekę. Książka zainspirowała dzieci do wykonania postawionego przed nimi wyzwania – wykonanie prac plastycznych „Biblioteka moich marzeń”. Praca w grupach skłoniła do wspólnych ustaleń i przyniosła dużo radości. Powstały wyjątkowe plany bibliotek.
Spotkanie dało dzieciom dużo satysfakcji – obiecały, że powrócą niebawem na zajęcia do Biblioteki Pedagogicznej, jeszcze przed wakacjami!
Zajęcia poprowadziła Monika Cejmer.

Bajkowe gry planszowe z Jasiem i Małgosią
Kreatywność, wyobraźnia i świetna zabawa – tak można podsumować wyjątkowe warsztaty w ramach Bajkowych Gier Planszowych, które poprowadziła Agnieszka Krzywda-Zgorzelska w Szkole Podstawowej nr 11 im. Bolesława Chrobrego w Płocku.
Uczniowie kl. Ib zgłębili tajniki gier planszowych – ich rodzaje, zasady i mechanikę. Następnie przenieśli się do bajkowego świata, poznając historię Jasia i Małgosi w pięknym wydaniu autorstwa Vojtěcha Kubasty.
A potem? Czas na własne projekty! W grupach uczniowie zaprojektowali planszę do swojej gry oraz listę zadań inspirowaną baśnią. Kreatywność nie miała granic, a efekty były zachwycające!