Kot w butach – teatrzyk kamishibai
W Miejskim Przedszkolu nr 14 w Płocku Marta Jaroszewska odwiedziła grupę Misie i zaprezentowała bajkę Kot w butach w formie teatrzyku kamishibai. Dzieci miały okazję poznać bohatera tej znanej historii, który dzięki swojej sprytności i odwadze zdobywa serca. W trakcie zajęć maluchy pokolorowały Kota. Dzieci nauczyły się także wartości takich jak przyjaźń i pomocna dłoń. To była nie tylko świetna okazja do zabawy, ale również do rozwijania wyobraźni i kreatywności!
Nasza Mała Biblioteka
28 listopada 2024 r. Tatiana Jastrzębska i Asia Kamińska-Wójcik przeprowadziły zajęcia w ramach międzynarodowego projektu Nasza Mała Biblioteka
Uczniowie klasy pierwszej ze Szkoły Podstawowej im. K. K. Baczyńskiego w Wyszogrodzie, w ramach nawiązanej współpracy i zaangażowaniu pani Anny Wróbel, poznali bohaterów książki „Dziewczynka i miś” autorstwa Vane Kosturanov. Uczestnicy zajęć dzięki interaktywnemu globusowi bliżej poznali Macedonię Północną, z chęcią rozwiązywali „Łamigłówki Literackie”, stworzyli projekty wehikułów czasu i uczestniczyli w grze o przyjaźni.
Cyberlekcje 3.0 kl. 6 i 7
W listopadzie kolejne klasy ze Szkoły Podstawowej nr 11 im. Bolesława Chrobrego w Płocku z Oddziałami Integracyjnymi, wzięły udział w szkoleniach online w ramach projektu Cyberlekcje 3.0, realizowanego przez naszą bibliotekę. Klasa 6 uczestniczyła w webinarze pt. „Wizerunek w internecie”, a klasa 7 w webinarze pt. „Nadużywanie nowych technologii”. Spotkania zorganizowała Joanna Kamińska-Wójcik.
Serdeczne podziękowania dla wszystkich uczestników za zaangażowanie i aktywność!
Kolejne CYBERLEKCJE 3.0 w naszej bibliotece!
27 listopada 2024 r. gościliśmy Panią Dorotę Kuźniewską z uczniami klasy 7a ze Szkoły Podstawowej nr 6 im. Druha Wacława Milke w Płocku, którzy wzięli udział w niezwykle ważnym i aktualnym szkoleniu online oraz warsztatach pt. „Nadużywanie nowych technologii”.
Podczas zajęć młodzież mogła dowiedzieć się, jak rozpoznać niepokojące sygnały nadużywania urządzeń cyfrowych, a także poznać sposoby na zrównoważone korzystanie z technologii.
Zajęcia zorganizowała i warsztaty przeprowadziła Tatiana Jastrzębska, która w przystępny sposób przekazała wiedzę oraz wspólnie z uczniami wypracowała praktyczne rozwiązania na co dzień. Uczniowie wzięli udział w zabawie dydaktycznej „Czas bez Internetu”, w której przedstawiali na tablicy różne formy spędzania wolnego czasu. Wśród zaprezentowanych aktywności znalazły się m.in. sport, gry planszowe, spacery, rysowanie czy spotkania z przyjaciółmi. Na liście znalazło się również czytanie. To świetny sposób na rozwijanie wyobraźni, poszerzanie wiedzy i relaks, który zyskuje coraz większe uznanie wśród uczniów. Cieszymy się, że młodzież docenia wartość książek i tradycyjnego, niezależnego od technologii sposobu spędzania czasu. Dziękujemy za aktywny udział i zaangażowanie! To była inspirująca lekcja odpowiedzialnego korzystania z nowych technologii.
Nasza biblioteka to miejsce, gdzie rozwijamy nie tylko pasję do książek, ale także świadomość cyfrową!
Nasza Mała Biblioteka
Tatiana Jastrzębska i Asia Kamińska-Wójcik przeprowadziły kolejne zajęcia w ramach międzynarodowego projektu Nasza Mała Biblioteka. Uczniowie klasy trzeciej Szkoły Podstawowej im. Szarych Szeregów w Łęgu Probostwie tym razem poznali bohaterów książki „Pan Kluska i żaglowiec” autorstwa Anny Onichimowskiej.
Dzięki współpracy ułożyli z puzzli mapę kraju, z którego pochodzi prezentowana książka. Dzięki interaktywnemu globusowi poznali największe miasta regionów Polski i związane z nimi ciekawostki. Uczniowie z zaangażowaniem rozwiązywali „Łamigłówki Literackie” i tworzyli historie obrazkowe z wykorzystaniem Puzzli AR. Wiele radości sprawiła dodatkowa atrakcja, jaką było zaprojektowanie i wykonanie tematycznych przypinek.
Jesień w literaturze
Z przyjemnością informujemy, że odbyło się kolejne inspirujące spotkanie z podopiecznymi Środowiskowego Domu Samopomocy w Płocku.
Tematem przewodnim zajęć była jesień w literaturze. Pora roku została zaprezentowana w różnych odsłonach poprzez: wiersze, prozę, ćwiczenia operacji myślowych, Magiczny Dywan z jeżem w roli głównej. Uczestnicy wykonali jesienne przypinki własnego projektu. Spotkanie zorganizowały i przeprowadziły: Tatiana Jastrzębska, Magdalena Kardynał, Joanna Kamińska-Wójcik.
Zajęcia zostały przygotowane w oparciu o zestaw „Ćwiczeń operacji myślowych” z serii „Terapia Umysłowa Osób Dorosłych” autorstwa Marioli Czarnkowskiej, Anny Lipy, Pauliny Wójcik-Topór, którą serdecznie polecamy.
Zapachowa podróż z wilkiem
Agnieszka Białecka odwiedziła grupę czterolatków z Miejskiego Przedszkola Nr 10 w Płocku, aby wspólnie z dziećmi przeżyć niezwykłą przygodę z książką „Wilk, który się zgubił” Podczas zajęć nie tylko poznaliśmy losy małego wilka, ale także za pomocą zapachów przenieśliśmy się do jego pachnącego lasu! Dzieci z zachwytem odkrywały aromaty igliwia sosny, trawy, konwalii, mięty i rumianku, dzięki czemu opowieść nabrała zupełnie nowego wymiaru. To była prawdziwa podróż dla wyobraźni i zmysłów! Dziękujemy przedszkolakom za aktywny udział i uśmiechy!
Pierwsza pomoc
Grupa Misie z Miejskiego Przedszkola z Oddziałami Integracyjnymi Nr 3 w Płocku wraz z Joanna Kamińską-Wójcik trenowały pierwszą pomoc. W celu ratowania misia i bobra zostało użytych wiele plastrów, a także kilka bandaży. Dzieci nauczyły się ważnego numeru telefonu 112, wykonały apteczkę i dowiedziały się o istnieniu koca ratunkowego. Jednak pomagać można też poprawiając nastrój, np. specjalnymi uśmiechniętymi buźkami, które dzieci otrzymały na awaryjny smutny czas.
Sekret szczęścia
Ewelina Staniłko odwiedziła grupę Jeżyki z Miejskiego Przedszkola z Oddziałami Integracyjnymi nr 3 w Płocku. Dzieci wysłuchały książki Gdzie mieszka szczęście autorstwa Barry’ego Timmsa. Dzięki tej ciepłej opowieści przedszkolaki dowiedziały się, że szczęście nie zawsze kryje się w rzeczach materialnych – znacznie częściej mieszka w małych, codziennych gestach: przytuleniu, wspólnym czasie z bliskimi, czy pomaganiu innym. Po lekturze nadszedł czas na kreatywną zabawę. Każde dziecko narysowało na małej karteczce to, co sprawia, że czuje się szczęśliwe – pojawiły się rysunki ulubionych zabaw, zwierzątek, rodziny i wspólnych chwil pełnych radości. Wszystkie prace trafiły do słoika szczęścia, który wypełnił się po brzegi dziecięcą kreatywnością. Na zakończenie przedszkolaki wykonały przepiękne myszki – główne bohaterki książki.
Projekt „Nasza mała biblioteka”– „Pan Kluska i Żaglowiec”
Magdalena Kardynał przeprowadziła kolejne zajęcia czytelnicze w ramach projektu „Nasza Mala Biblioteka”. Uczniowie klasy IB ze Szkoły Podstawowej nr 3 w Płocku wysłuchali tekstu książki pt.: „Pan Kluska i Żaglowiec” Anny Onichimowskiej. Książka ta pomogła uczniom zrozumieć jak bardzo ważne dla środowiska – a przede wszystkim dla nas samych – jest dbanie o porządek w naszym otoczeniu. Za pomocą interaktywnego globusu uczniowie mogli poznać wiele ciekawostek o naszym kraju. Rozwiązywali także łamigłówki literackie oraz wykonali żaglówki z modeliny.
Serdecznie dziękujemy za zaangażowanie i zapraszamy w dalszą podróż po Europie.
Nasza Mała Biblioteka
Tatiana Jastrzębska i Magdalena Kardynał przeprowadziły zajęcia w ramach międzynarodowego projektu Nasza Mała Biblioteka. Uczniowie klasy trzeciej Szkoły Podstawowej w Brudzeniu Dużym, w ramach nawiązanej współpracy i zaangażowaniu Pani Wioletty Wróblewskiej, poznali bohaterów książki „Dziewczynka i miś” autorstwa Vane Kosturanov. Dzięki interaktywnemu globusowi odkryli zwyczaje, język, faunę i florę oraz ciekawe miejsca Macedonii Północnej. Uczniowie z chęcią rozwiązywali „Łamigłówki Literackie” i uczestniczyli w grze o przyjaźni.
Zajęcia czytelnicze o uczuciach
W zajęciach czytelniczych wzięli udział uczniowie klasy 2 c ze Szkoły Podstawowej nr 3 w Płocku. Dzieci zapoznały się z biblioteczną wystawą o neuroróżnorodności i empatii. Lekcja poświęcona była uczuciom oraz potrzebie zrozumienia drugiego człowieka.
Zawiły świat uczuć objaśniała dzieciom książka autorstwa Tiny Oziewicz „Co robią uczucia?”.
Zajęcia poprowadziła Monika Cejmer.
Cyberlekcje 3.0 – Nie klikaj w dziwne linki oraz Relacje i tożsamość w sieci
Klasa 2 ze Szkoły Podstawowej nr 11 im. Bolesława Chrobrego w Płocku z Oddziałami Integracyjnymi wzięła udział w Cyberlekcjach 3.0 realizowanych przez NASK. Tematem szkolenia były dziwne linki, z którymi możemy się spotkać będąc online. Dopełnieniem spotkania były warsztaty przeprowadzone przez Joannę Kamińską-Wójcik o relacjach i tożsamości w sieci.
Cyberlekcje 3.0 Wizerunek w internecie
Gościliśmy uczniów klasy 5b Szkoły Podstawowej nr 17 im. Tadeusza Kościuszki w Płocku, którzy wzięli udział w szkoleniu online oraz zajęciach stacjonarnych pt. WIZERUNEK W INTERNECIE.
Zajęcia pomogły zrozumieć, jak dbać o prywatność i wizerunek w Internecie, a także jakie konsekwencje mogą mieć nieostrożne decyzje online.
Szkolenie było częścią projektu Cyberlekcje 3.0, a jego drugą część poprowadziła Tatiana Jastrzębska, która w przystępny sposób przekazała młodym uczestnikom cenne informacje na temat bezpieczeństwa w sieci.Dziękujemy wszystkim za udział i zaangażowanie!
Dziękujemy wszystkim za udział i zaangażowanie!
Magiczne chwile w naszej bibliotece!
Bibliotekę odwiedziła grupa czterolatków z Miejskiego Przedszkola Nr 14 w Płocku, którzy odbyli prawdziwą przygodę z książkami. Mali goście mieli okazję zwiedzić każdy zakamarek biblioteki – od wypożyczalni i magazynów, aż po czytelnię, gdzie czekały na nich najciekawsze historie.
Następnie dzieci wzięły udział w zajęciach czytelniczych opartych na książce Puste miejsce po zajączku. Podczas wspólnego czytania dzieci poznały historię o tęsknocie, przyjaźni i pamięci. Rozmawialiśmy o emocjach, które pojawiają się, gdy kogoś nam brakuje, a potem… przeszliśmy do twórczej zabawy!
Dzięki piaskowi kinetycznemu dzieci stworzyły swoje własne „miejsca pamięci” dla zajączka – od gniazdek w lesie po piękne wzory, które wyrażały ich uczucia. Zabawa była pełna ciepła i radości, a jednocześnie pomogła w rozmowie o ważnych tematach.
Zajęcia poprowadziła Marta Jaroszewska i Agnieszka Białecka.
Cyberlekcje 3.0 – Nadużywanie nowych technologii
Uczniowie klasy 6D ze Szkoły Podstawowej z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 3 im. Kornela Makuszyńskiego w Płocku uczestniczyli w części warsztatowej Cyberlekcji 3.0 – Nadużywanie nowych technologii.
Uczniowie zastanowili się do czego używają Smartfonów, ile czasu na to poświęcają i jaka rolę w ich życiu pełni tak niewielki przedmiot. Podzielili się także swoimi przemyśleniami z kolegami i koleżankami.
Młodzież miała zadanie wcielić się w postaci, które znalazły się w różnych sytuacjach związanych z używaniem nowych technologii np.: zabranie smartfonu przez rodziców lub wygranie ostatniego poziomu gry. Opisywali swoje uczucia i myśli, które mogłyby towarzyszyć im w danej sytuacji. Na zakończenie przedstawili swoje postaci reszcie klasy i razem zastanowili się nad innymi rozwiązaniami.
Lekcję poprowadziła Magdalena Kardynał.
Biblioteczne sekrety i magia
Gościliśmy uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 21 im. Fryderyka Chopina w Płocku. Pierwszoklasiści uczestniczyli w spotkaniu z japońskim teatrzykiem kamishibai. Dzięki tej formie opowiadania dzieci mogły zobaczyć opowieść Wypożyczalnia skrzydeł autorstwa Iwony Pietrzak-Płachty. To piękna bajka o magii czytania, która daje nam skrzydła do odległych krain, przygód, świata. Na zakończenie uczniowie wykonali kolorowe zakładki, które będą pełniły nie tylko funkcję praktyczną podczas lektury książki, ale również będą stanowiły jej ozdobę.
W kolejnej części zajęć uczniowie wzięli udział w aktywnościach z wykorzystaniem nowoczesnej technologii w postaci Magicznego Dywanu, który tworzy dynamiczną, kolorową przestrzeń projekcyjną i reaguje na ruchy uczestników. Dzieci kształtowały koordynację ruchową poprzez bieganie i skakanie, a przy tym rozwijały sprawność logicznego myślenia.
Zajęcia, które poprowadziła Ewelina Staniłko i Anna Szablewska przyniosły uczniom wiele radości pobudzając tym samym ich zmysły.
Superbohaterzy są wśród nas!
Za nami niezwykłe zajęcia, podczas których połączyliśmy czytanie inspirujących historii z tworzeniem w piasku kinetycznym! Nasza bibliotekarka, pani Agnieszka Białecka, rozpoczęła spotkanie od lektury książki Superbohaterzy są wśród nas, a dzieci z Miejskiego Przedszkola Nr 10 w Płocku z wielkim zainteresowaniem słuchały o codziennych bohaterach, którzy pomagają innym i zmieniają świat wokół siebie.
Po wspólnym czytaniu przyszedł czas na zabawę z piaskiem kinetycznym! Dzieci mogły stworzyć własne interpretacje bohaterów z książki – nie zabrakło więc kształtów przypominających serca, dłoni pomagającym innym, a także superbohaterskich symboli. Kreatywność uczestników nas zachwyciła!
Magicznie w bibliotece!
Pięciolatki z Miejskiego Przedszkola nr 11 w Płocku zostały wprowadzone w świat kodowania poprzez zabawę. Na początku dzieci dowiedziały się kim jest duszek – postać, która może się pojawiać i znikać oraz zmieniać swoje położenie.
W pierwej części zajęć dzieci uczyły się programować ozoboty za pomocą kolorowych kodów rysowanych na papierze. Poprzez odpowiednie sekwencje kolorów, przedszkolaki „wydawały polecenia” ozobotom, aby te ruszały się, skręcały lub przyspieszały, bądź jechały wolno. Przedszkolaki świetnie poradziły sobie z powierzonym zadaniem, które sprawiło im wiele radości.
Drugą część zajęć przedszkolaki spędziły na Magicznym Dywanie. Maluchy z ogromnym zaangażowaniem wzięły udział w grach edukacyjnych, które nie tylko rozwijały ich wyobraźnię, ale także pozwalały ćwiczyć sprawność ruchową i logiczne myślenie.
Zajęcia poprowadziły Anna Szablewska, Ewelina Staniłko i Agnieszka Białecka.
Emocje z Kolorowym potworem
„Kolorowy potwór” autorstwa Anny Llenas zawitał do grupy Nutki z Miejskiego Przedszkola z Oddziałami Integracyjnymi nr 3 w Płocku. Dzieci były zachwycone historią potworka, który gubi się w świecie własnych emocji i próbuje je zrozumieć. Przedszkolaki odkrywały, jak wygląda radość, smutek, gniew, strach, a także spokój i miłość – każda z emocji przedstawiona była w postaci innego koloru. Na podsumowanie powstały piękne kolorowe potworki. Zajęcia poprowadziła Ewelina Staniłko.
Programowanie z ozobotami w bibliotece
Pierwszoklasiści ze Szkoły Podstawowej nr 18 w Płocku im. Jana Zygmunta Jakubowskiego wzięli udział w zajęciach z programowania. Świeżo upieczeni uczniowie mieli za zadanie z pamięci wskazać i narysować cechy charakterystyczne, które posiadają ich plecaki. Następnie wcielili się w programistów i zakodowali trasę ozobotów wokół szkolnego tornistra według określonych algorytmów. Zajęcia kształtujące logiczne myślenie i kreatywność sprawiły uczniom mnóstwo radości. W drugiej części spotkania przyszła pora na Magiczny Dywan. Podczas interaktywnej zabawy uczniowie dowiedzieli się o zasadach zdrowego odżywiania. Nie zabrakło również zabawy, która inspirują i wymuszają ruch.
Zajęcia poprowadziła Anna Szablewska i Ewelina Staniłko.
Postaci z bajek i ozoboty
W Międzynarodowy Dzień Postaci z Bajek bibliotekę odwiedzili uczniowie klasy piątej Szkoły Podstawowej nr 17 im. Tadeusza Kościuszki w Płocku.
Podczas zajęć z programowania uczyli się kodować ścieżki ozobotów według trasy, na której znajdowały się postaci z bajek. Metą dla ozobota była ulubiona bajkowa postać narysowana przez uczniów. Uczniowie świetnie poradzili sobie z wyznaczonym zadaniem, które również sprawiło im mnóstwo radości. W kolejnej części spotkania uczniowie zostali zabrani na Magiczny Dywan. Piątoklasiści za pośrednictwem zabawy, w przyjemnym świecie rozszerzonej rzeczywistości, budowali właściwe nawyki zdrowego oraz świadomego podejścia do odżywiania. Ponadto, gracze rozwijali koordynację wzrokowo-ruchową, koncentrację uwagi czy klasyfikację obiektów.
Zajęcia poprowadziła Anna Szablewska i Ewelina Staniłko.