LISTOPAD 2024

Magicznie w bibliotece!

Pięciolatki z Miejskiego Przedszkola nr 11 w Płocku zostały wprowadzone w świat kodowania poprzez zabawę. Na początku dzieci dowiedziały się kim jest duszek – postać, która może się pojawiać i znikać oraz zmieniać swoje położenie.

W pierwej części zajęć dzieci uczyły się programować ozoboty za pomocą kolorowych kodów rysowanych na papierze. Poprzez odpowiednie sekwencje kolorów, przedszkolaki „wydawały polecenia” ozobotom, aby te ruszały się, skręcały lub przyspieszały, bądź jechały wolno. Przedszkolaki świetnie poradziły sobie z powierzonym zadaniem, które sprawiło im wiele radości.

Drugą część zajęć przedszkolaki spędziły na Magicznym Dywanie. Maluchy z ogromnym zaangażowaniem wzięły udział w grach edukacyjnych, które nie tylko rozwijały ich wyobraźnię, ale także pozwalały ćwiczyć sprawność ruchową i logiczne myślenie.

Zajęcia poprowadziły Anna Szablewska, Ewelina Staniłko i Agnieszka Białecka.

Emocje z Kolorowym potworem

 „Kolorowy potwór” autorstwa Anny Llenas zawitał do grupy Nutki z Miejskiego Przedszkola z Oddziałami Integracyjnymi nr 3 w Płocku. Dzieci były zachwycone historią potworka, który gubi się w świecie własnych emocji i próbuje je zrozumieć. Przedszkolaki odkrywały, jak wygląda radość, smutek, gniew, strach, a także spokój i miłość – każda z emocji przedstawiona była w postaci innego koloru. Na podsumowanie powstały piękne kolorowe potworki. Zajęcia poprowadziła Ewelina Staniłko.

Programowanie z ozobotami w bibliotece

Pierwszoklasiści ze Szkoły Podstawowej nr 18 w Płocku im. Jana Zygmunta Jakubowskiego  wzięli udział w zajęciach z programowania. Świeżo upieczeni uczniowie mieli za zadanie z pamięci wskazać i narysować cechy charakterystyczne, które posiadają ich plecaki. Następnie wcielili się w programistów i zakodowali trasę ozobotów wokół szkolnego tornistra według określonych algorytmów.  Zajęcia kształtujące logiczne myślenie i kreatywność sprawiły uczniom mnóstwo radości. W drugiej części spotkania przyszła pora na Magiczny Dywan. Podczas interaktywnej zabawy uczniowie dowiedzieli się o zasadach zdrowego odżywiania. Nie zabrakło również zabawy, która inspirują i wymuszają ruch.
Zajęcia poprowadziła Anna Szablewska i Ewelina Staniłko.

Postaci z bajek i ozoboty

W Międzynarodowy Dzień Postaci z Bajek bibliotekę odwiedzili uczniowie klasy piątej Szkoły Podstawowej nr 17 im. Tadeusza Kościuszki w Płocku.
Podczas zajęć z programowania uczyli się kodować ścieżki ozobotów według trasy, na której znajdowały się postaci z bajek. Metą dla ozobota była ulubiona bajkowa postać narysowana przez uczniów. Uczniowie świetnie poradzili sobie z wyznaczonym zadaniem, które również sprawiło im mnóstwo radości. W kolejnej części spotkania uczniowie zostali zabrani na Magiczny Dywan. Piątoklasiści za pośrednictwem zabawy, w przyjemnym świecie rozszerzonej rzeczywistości, budowali właściwe nawyki zdrowego oraz świadomego podejścia do odżywiania. Ponadto, gracze rozwijali koordynację wzrokowo-ruchową, koncentrację uwagi czy klasyfikację obiektów.
Zajęcia poprowadziła Anna Szablewska i Ewelina Staniłko.

Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót