Strona wykorzystuje pliki cookies do celów statystycznych. Niezablokowanie tych plików oznacza zgodę na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia użytkownika. Możliwe jest samodzielne zarządzanie plikami cookies poprzez zmianę ustawień przeglądarki internetowej
Strona Główna Strona Główna
ZASADY OBOWIĄZUJĄCE W BIBLIOTECE PEDAGOGICZNEJ W ZWIĄZKU Z COVID-19

„Autyzm – bądźmy bliżej” - wydarzenie online

W związku z tym, iż kwiecień jest światowym miesiącem wiedzy na temat autyzmu, Biblioteka Pedagogiczna w Płocku zorganizowała ogólnopolskie wydarzenie online pt. „Autyzm – bądźmy bliżej”.

Ekspertkami były:

Agnieszka Kokoszczyńska, absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, doktorantka Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Janusza Korczaka w Warszawie, nauczyciel - logopeda w szkole z oddziałami specjalnymi, certyfikowany terapeuta metody Tomatisa, Integracji Sensorycznej; doświadczenie zdobywała pracując jako logopeda w szkole specjalnej i „Zespole wczesnego wspomagania rozwoju dziecka”.

Magdalena Syska, absolwentka międzyuczelnianego kierunku logopedia o specjalności wczesna interwencja logopedyczna prowadzonego przez Uniwersytet Gdański i Uniwersytet Medyczny. Doktorantka Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Janusza Korczaka. Od 2014 r. logopeda i nauczyciel w szkole specjalnej, logopeda w Zespole wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.

Specjalistki krótko przypomniały historię badań nad autyzmem, wyjaśniły pojęcia, np. „kontinuum autystyczne”, „DSMV” oraz przedstawiły różne jego spektra. Omówiły także wczesne oznaki autyzmu, a następnie wyjaśniły, w jaki sposób rodzice powinni obserwować swoje dziecko, by zauważyć rozbieżności w jego rozwoju a normą rozwojową, w celu jak najwcześniejszego udania się do specjalisty. Ponad to ekspertki zarysowały na czym polega i jak przebiega diagnoza rozwoju dziecka w aspekcie pojawienia się/wykluczenia autyzmu. Słuchacze dowiedzieli się o dobrych cechach programów wczesnej interwencji oraz jak przebiega rozwój komunikacji i społeczny autystycznych dzieci, np. iż „Dzieci z autyzmem charakteryzuje brak celowości działania. Zaburzenie funkcji wykonawczych są powodem sztywności z zachowaniu, myśleniu i zainteresowaniach.”

Specjalistki odpowiadały na pytania uczestników. Dzięki temu dowiedzieliśmy się jaką drogę edukacji wybrać dla dziecka, które prezentuje zaburzenia rozwojowe. Na czacie uczestnicy wymienili się informacjami, gdzie szukać pomocy w różnych miastach Polski, kiedy podejrzewamy autyzm u swojego dziecka oraz kiedy jest ono już zdiagnozowane.

W celu poszerzenia wiedzy na temat autyzmu zapraszamy do przejrzenia katalogu Biblioteki Pedagogicznej w Płocku oraz zestawienia bibliograficznego.

Dziękujemy Uczestnikom za obecność, Ekspertkom za chęci i fachową wiedzę oraz Wszystkim, którzy przyczynili się do realizacji niniejszego przedsięwzięcia.

Zapraszamy do obejrzenia relacji ze spotkania online - https://youtu.be/042w08Mhj4g

Anna Bakierzyńska
Anna Szablewska

KATALOGI

Nr konta do wpłat:
98 1020 1026 0000 1402 0232 3285



ODWIEDŹ NAS










 

GODZINY OTWARCIA

wtorek-piątek w godz 13:00 - 13:30 przerwa na dezynfekcję 

 

 

Płock
poniedziałek    wtorek
środa
czwartek
piątek
sobota
 
- nieczynne
- 9.00-18.00
- 9.00-18.00
- 9.00-18.00
- 9.00-18.00
- 9.00-15.00
 
Gostynin
poniedziałek
wtorek
środa
czwartek
piątek
sobota
 
 
- nieczynne
- 9.00-17.00
- 9.00-17.00
- 9.00-17.00
- 9.00-17.00
- 9.00-14.00
 
 

Copyright 2018 Biblioteka Pedagogiczna w Płocku. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.