Strona wykorzystuje pliki cookies do celów statystycznych. Niezablokowanie tych plików oznacza zgodę na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia użytkownika. Możliwe jest samodzielne zarządzanie plikami cookies poprzez zmianę ustawień przeglądarki internetowej
Strona Główna Strona Główna
Katalog OPAC online
Real time web analytics, Heat map tracking

Mazowia. Serce polski

ZAJĘCIA CZYTELNICZE W RAMACH PROJEKTU „DOBRY PRZYKŁAD – DOBRY PRZEKŁAD”

Realizowany przez Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Płocku we współpracy z Biblioteką Pedagogiczną w Płocku projekt czytelniczy „Dobry przykład – dobry przekład” miał na celu popularyzację najnowszej niemiecko- i anglojęzycznej literatury dziecięcej i młodzieżowej.

W ramach projektu pracownicy Biblioteki Pedagogicznej opracowali scenariusze zajęć zgodne z tematyką wybranej literatury. Scenariusze zostały przekazane nauczycielom biorącym udział w projekcie, natomiast na ich podstawie w marcu oraz kwietniu odbyły się w naszej bibliotece pokazowe zajęcia czytelnicze.

Uczniowie klas I-III poznali sympatycznego stworka „z pypciem na nosie sterczącym do góry” oraz sprytną myszkę z opowiadania Julii Donaldson pt. „Gruffalo”. Natomiast nawiązując do książki „Przygody małego wodnika” Otfrieda Preusslera dzieci dowiedziały się, że nie trzeba bać się świata, należy przełamywać strach i poznawać życie, tak jak to robił mały Wodnik. Na zajęciach powstały ciekawe domy bohatera – stawy, a w nich między innymi ryby, żaby i wodne rośliny. W oparciu o książkę i fragment filmu „Charlie i fabryka czekolady” Roalda Dahla dzieci zastanowiły się, co jest w życiu ważniejsze: bogactwo czy rodzina. Własnymi odciskami palców „podpisały się” pod wybraną przez siebie wartością oraz ją namalowały. Z kolei uczniowie gimnazjów wysłuchali fragmentu powieści „Rico, Oskar i głębocienie” Andreasa Steinhöfela o początkach znajomości chłopców, którzy później stali się przyjaciółmi. Gimnazjaliści próbowali określić, jakie bariery napotykają osoby niepełnosprawne i podali przykłady ich pokonywania. Na koniec lekcji młodzież wzięła udział w zabawie integracyjnej.

W spotkaniach uczestniczyli uczniowie następujących szkół:

  1. My potworów się nie boimy! („Gruffalo” Julia Donaldson)
  • 13 marca - SP nr 20 w Płocku (22 uczniów)

  • 27 marca – SP z Lucienia (27 uczniów)

  1. Rodzina czy czekolada? Oto jest pytanie! („Charlie i fabryka czekolady” Roald Dahl )
  • 20 marca – SP w Staroźrebach (15 uczniów)

  • 23 marca – SP z Bielska (17 uczniów)

  • 27 marca – SP nr 20 w Płocku (23 uczniów)

  • 7 kwietnia – SP z Podgórza (24 uczniów)

  • 10 kwietnia – SP ze Starej Białej (25 uczniów)

  • 11 kwietnia – SP w Kapturach (26 uczniów)

  • 24 kwietnia – SP z Łęga (24 uczniów)

  • 26 kwietnia – SP z Maszewa Dużego (25 uczniów)

  1. Odkrywcy nie tylko podwodnego świata („Przygody Małego Wodnika” Preussler Olfried)
  • 29 kwietnia – SP z Bodzanowa (35 uczniów)

  1. Czy Inny znaczy gorszy? („Rico, Oskar i głębocienie” Andreas Steinhöfel)
    • 26 kwietnia – Zespół Szkół w Białotarsku (20 uczniów)

    • 27 kwietnia – Gimnazjum nr 1 w Gostyninie (20 uczniów)

    • 10 maja – Zespół Szkół w Borkowie Kościelnym (31 uczniów)

Podsumowując: w zajęciach czytelniczych w Bibliotece Pedagogicznej udział wzięło 334 uczniów oraz 40 nauczycieli. Wszystkim bardzo dziękujemy za udział!

Podsumowanie projektu odbyło się podczas konferencji, która miała miejsce 8 czerwca. Więcej informacji o tym wydarzeniu znajduje się na stronie MSCDN Wydział w Płocku pod linkiem:

http://plock.mscdn.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=488:glogstery-i-qery-w-sluzbie-czytelnictwu-podsumowanie-projektu-dobry-przyklad-dobry-przeklad&catid=10&Itemid=113

 

Anna Bakierzyńska

Monika Cejmer

 























Copyright © 2018 Biblioteka Pedagogiczna w Płocku. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.
Odsłon artykułów:
644342

Naszą witrynę przegląda teraz 28 gości.