Strona Główna Strona Główna

ZAJĘCIA EDUKACYJNE W MARCU

1 marca w Miejskim Przedszkolu z Oddziałami Integracyjnymi nr 3 w Płocku w grupie „Biedronek” Anna Bakierzyńska prowadziła zajęcia z kodowania. Temat pozornie trudny, jednakże przedszkolaki błyskawicznie poradziły sobie z ułożeniem wiosennych kwiatów, a następnie odkodowały ukryte cyfry i litery. Po „rozgrzewce” same ułożyły wzory i zakodowały je hasłami.

 



Na spotkanie z Neciem w Internecie przybyły 4 marca do naszej biblioteki przedszkolaki z Miejskiego Przedszkola nr 14 w Płocku. Sześciolatki podczas zajęć poznały stronę internetową www.necio.pl. Dowiedziały się, co to jest Internet, do czego służy i jak bezpiecznie z niego korzystać. Rozwiązywane online zadania przyniosły dzieciom wiele radości i dumy z prawidłowo wykonanych poleceń. W trakcie zajęć słuchano piosenek Necia. Zajęcia zorganizowała Marta Jaroszewska

 

 

4 marca w bibliotece Szkoły Podstawowej nr 20 im. Władysława Broniewskiego w Płocku odbyły się zajęcia w ramach projektu edukacyjnego „Jestem jak Leonardo da Vinci”. Podczas zajęć uczniowie klasy czwartej tworzyli mapę mentalną wokół postaci wybitnego uczonego, utrwalając sobie kim dokładnie był Leonardo da Vinci i co skonstruował. Grupa podjęła próbę odpowiedzi na pytanie: „Dlaczego był nierozumiany przez współcześnie mu żyjących ludzi?”. Po rozwiązaniu karty pracy „Co zmalował Leonardo?” uzupełnili mapę o tytuły jego obrazów. Dla chętnych była zagadka polegająca na odczytaniu notatki Leonarda, która była zapisana w lustrzanym odbiciu. Mistrz potrafił tak pisać! Następnie czwartoklasiści sami stali się architektami i zbudowali makiety nowoczesnych bibliotek. I tu w pełnej okazałości ujawniła się dziecięca kreatywność! Z pudełek po butach, kubków, sznurków i wielu, wielu rozmaitych rzeczy powstały oryginalne i niepowtarzalne budowle. Zajęcia prowadziła Anna Bakierzyńska.

 

 

5 marca na zajęcia warsztatowe „Piaskowe opowieści” przybyła grupa pięciolatków z Miejskiego Przedszkola z Oddziałami Integracyjnymi nr 31 w Płocku. W trakcie zajęć dzieci wyruszyły w podróż nad morze! Łowiły ryby, uważnie słuchały czytanego przez Justynę Latarską tekstu literackiego oraz przy klimatycznej muzyce Vivaldiego bawiły się piaskiem kinetycznym.

 

 

Grupa „Smerfów” z Miejskiego Przedszkola nr 14 w Płocku 6 marca wzięła udział w warsztatach czytelniczych „Piaskowe opowieści”, których autorką jest Justyna Latarska. Dzięki pięknej i wartościowej opowieści „A królik słuchał” autorstwa Cori Doerrfeld dzieci zbudowały coś nowego, coś wyjątkowego, coś niesamowitego…

 



8 marca w grupie „Stokrotek” i „Nutek” w Miejskim Przedszkolu z Oddziałami Integracyjnymi nr 3 w Płocku odbyły się zajęcia z kodowania na dywanie. Przedszkolaki z okazji Dnia Kobiet ułożyły na planszach kwiaty dla swoich nauczycielek, a następnie odkodowały litery i cyfry. W kolejnych rysunkach odkodowywały samochody, drzewa, motyle. Wyzwaniem było samodzielne ułożenie kodu do stworzonych przez dzieci własnych rysunków, np. serc, domów, a nawet wieży Eiffla. Przedszkolaki poradziły sobie znakomicie! W nagrodę za tak sprawne kodowanie dzieci otrzymały od prowadzącej Anny Bakierzyńskiej zakładki do książek.

 

 


Grunt to dobrze zacząć nowy tydzień... Na przykład na plaży! W poniedziałkowy poranek 11 marca odwiedzili nas uczniowie klas pierwszej i trzeciej ze Szkoły Podstawowej im. Andrzeja Małkowskiego w Szczawinie Kościelnym. Dzieci uczestniczyły w warsztatach czytelniczych „Piaskowe opowieści” prowadzonych przez Justynę Latarską. Za pomocą piasku kinetycznego odtworzyły piękne budowle powiązane z książką Emilii Kiereś „Srebrny Dzwoneczek”.

 



11 marca w naszej czytelni odbyły się zajęcia w ramach projektu edukacyjnego „Jestem jak Leonardo da Vinci”. Przybyli na nie uczniowie ze Szkoły Podstawowej im. Andrzeja Małkowskiego w Szczawinie Kościelnym. Na podstawie filmu edukacyjnego „Leonardo da Vinci Inventions” oraz karty pracy „Co zmalował Leonardo?” uczniowie stworzyli mapę mentalną wokół postaci Mistrza, wymieniając zarówno jego wynalazki, jak i tytuły jego obrazów. Od prowadzącej Anny Bakierzyńskiej dowiedzieli się, że Leonardo wynalazł łożysko kulkowe, które jest w kołach ich rowerów, a także jest autorem ruchomego mostu oraz wiatromierza, który do dziś jest wykorzystywany w stacjach meteorologicznych. W drugiej zajęć uczniowie wcielili się w postać Leonarda da Vinci, a ich zadaniem było zbudowanie nowoczesnej biblioteki z pudełek po butach, rolek po papierze toaletowym, słomek, plastikowych kubków i wielu innych pozornie nieprzydatnych rzeczy. Oprócz makiety budynku powstała rakieta, która może wystrzelić książki w kosmos, miś czytający dzieciom oraz bajkowy bohater, który zachęcał do czytania.

 

 


Kolejne zajęcia w ramach projektu edukacyjnego „Jestem jak Leonardo da Vinci” odbyły się 12 marca w Szkole Podstawowej nr 17 im. Tadeusza Kościuszki w Płocku. Anna Kapela wprowadziła metodę odwróconej lekcji, w której to uczniowie mieli podać temat zajęć. To nie lada wyzwanie było zapisane za pomocą kodów QR. Uczniowie klasy siódmej świetnie poradzili sobie ze skanowaniem kodów i rozwiązywaniem zadań do nich przypisanych. Tak powstała mapa mentalna dotycząca życia Leonarda da Vinci. Część druga zajęć miała za zadanie rozwijanie kreatywności, która wśród uczestników zajęć miała różnorakie oblicza. Za jej przyczyną powstały niesamowite wynalazki: rower sterowany przez Pana Tadeusza, nowoczesna łódź podwodna, bęben mechaniczny, armata z rolek papieru i płyt czy katapulta.

 

 


13 marca z oferty zajęć warsztatowych „Piaskowe opowieści” skorzystała grupa sześciolatków z Miejskiego Przedszkola z Oddziałami Integracyjnymi nr 31 w Płocku. Justyna Latarska w wakacyjną podróż na plażę zabrała książkę Justyny Bednarek „Nowe przygody skarpetek”, a atmosferę jak zwykle umilała muzyka Vivaldiego.

 

 


Na spotkanie z Neciem w Internecie do naszej biblioteki przybyła 18 marca grupa  sześciolatków z Miejskiego Przedszkola Nr 14 w Płocku. Zajęcia miały na celu rozwijanie kompetencji informatycznych u dzieci w wieku przedszkolnym. Uczestnicy spotkania podczas wykonywania zadań online rozwijali kreatywne myślenie, spostrzegawczość oraz umiejętność rozwiązywania problemów poprzez zabawę. Zajęcia zorganizowała Marta Jaroszewska.

 



18 marca uczniowie Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 1 im. Księdza Jana Twardowskiego Płocku jako pierwsi wzięli udział w cyklu zajęć zorganizowanych przez Monikę Cejmer w związku ze Światowym Dniem Poezji. Dzieci dowiedziały się, w jaki sposób rozróżniamy poezję od prozy. Zostały także zapoznane z wierszem „W pamiętniku Zofii Bobrówny” Juliusza Słowackiego, polskiego wieszcza narodowego, w 210. rocznicę jego urodzin. Nauczycielka podczas lekcji zastosowała metodę przekładu intersemiotycznego. Uczniowie wykonali kartkę do pamiętnika Zosi. Na ich rysunkach widoczne były „gwiazdy błękitne”, „kwiateczki czerwone” i „Ikwy srebrne fale”. Na zakończenie zajęć uczniowie wspólnie z prowadzącą połączyli kartki wstążeczką tworząc pamiętnik. Praca zachęciła dzieci do założenia własnych pamiętników.

 



19 marca grupa sześciolatków z Miejskiego Przedszkola nr 14 w Płocku bawiła się i uczyła używając kart Dobble. Przedszkolaki rozmawiały z Jolantą Sieczkowską o zwierzętach, które hoduje się w domu i tych dziko żyjących. Dzieci na zakończenie wykazały się szybkością działania i spostrzegawczością wyszukując pary na kartach do gry.

 



Drugoklasiści ze Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 11 im. Bolesława Chrobrego w Płocku 25 marca wzięli udział w warsztatach czytelniczych z elementami sensoplastyki „Piaskowe opowieści”. W wyprawie nad jezioro towarzyszyła im wspaniała książka autorstwa Joanny Marii Chmielewskiej pt. „Muszla”. Justyna Latarska przygotowała dla gości niespodziankę, która dostarczyła im mnóstwo radości - łowienie rybek w postaci makaronu! – jak widać wyobraźnia czyni cuda…

 



25 marca odwiedziła nas również grupa dzieci z Miejskiego Przedszkola nr 14 w Płocku, która przybyła do nas na zajęcia komputerowe zorganizowane przez Panią Martę Jaroszewską. Celem spotkania było rozbudzenie zainteresowania technologią komputerową poprzez korzystanie z programu graficznego Paint. Dzieci ćwiczyły umiejętność sprawnego posługiwania się myszką i korzystając z gotowego paska narzędzi przyborów rysunkowych i kolorów, z powodzeniem stworzyły bardzo ciekawe rysunki. Praca przyniosła dzieciom wiele radości i satysfakcji.

 



Na zajęcia edukacyjne poświęcone polskiej poezji patriotycznej przybyli 25 marca uczniowie klasy siódmej ze Szkoły Podstawowej im. Władysława Stanisława Reymonta w Maszewie Dużym. Młodzież obejrzała wystawę, a prowadząca zajęcia Monika Cejmer starała się przybliżyć im ważne utwory polskich poetów. W czytelni odbyła się lekcja poświęcona twórczości Juliusza Słowackiego. Uczniowie poddali analizie wiersz „Hymn” („Smutno mi, Boże..”).

 



Z naszej oferty zajęć edukacyjnych związanych z obchodami Światowego Dnia Poezji 25 marca skorzystali również uczniowie klasy szóstej ze Szkoły Podstawowej z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 3 im. Kornela Makuszyńskiego w Płocku. Młodzi ludzie z ogromnym zaangażowaniem uczestniczyli w zajęciach poświęconych tak bliskiej naszym sercom polskiej poezji patriotycznej.

 


Na zajęcia warsztatowe „Piaskowe opowieści” przybyła do nas 27 marca grupa pięciolatków z Miejskiego Przedszkola nr 14 w Płocku. Zajęcia rozpoczęły się ćwiczeniami oddechowymi z balonami, następnie dzieci uważnie wysłuchały opowieści „Barwna podróż” pochodzącej z książki „Najpiękniejsze opowieści”. Wspólnie z Justyną Latarską przedszkolaki wykonały doświadczenie, którego efektem było powstanie barwnej tęczy! Zwieńczeniem zajęć było odtworzenie fragmentu literackiego za pomocą piasku i foremek.

 

 



27 marca w Szkole Podstawowej nr 17 im. Tadeusza Kościuszki w Płocku Małgorzata Wierzbicka przeprowadziła zajęcia dydaktyczne z uczniami klasy siódmej „Wynalazek Louisa Braille’a oknem na świat”. Uczestnicy z zainteresowaniem obejrzeli film poświęcony Louisowi Braillowi, poznali historię pisma dla niewidomych i niedowidzących oraz obejrzeli pomoce naukowe, jakie są wykorzystywane w nauczaniu osób niewidomych. Ponadto za pomocą dotyku poznawali wybrane książki zapisane w języku Braille`a i zapisywali swoje imię za pomocą tego alfabetu. Wiele emocji wywołało zadanie polegające na pokonaniu przy pomocy koleżanki wyznaczonej trasy z zasłoniętymi oczami. Tym sposobem przekonali się, jakie przeszkody napotyka człowiek niewidomy w codziennym życiu.

 


W związku ze zbliżającym się  Światowym Miesiącem Wiedzy na Temat Autyzmu w naszej bibliotece Justyna Latarska zorganizowała 28 marca zajęcia edukacyjne pt. „Poznaj Marię - dziewczynkę, która lubi mieć plan". Uczestniczyła w nich klasa pierwsza ze Szkoły Podstawowej Nr 3 im. Kornela Makuszyńskiego w Płocku. Celem zajęć było zapoznanie uczniów z tematyką autyzmu, z charakterystycznymi cechami osób z autyzmem, pomoc w zrozumieniu ich problemów oraz trudności w rozumieniu świata, uwrażliwienie uczniów na osoby ze spektrum autyzmu, ich problemy i możliwości pomocy. Zajęcia zostały zorganizowane w ramach akcji edukacyjnej Fundacja Orange, w której bierzemy udział.

 



Przedszkolaki na start! - pod tym hasłem odbyły się 28 marca popołudniowe zajęcia w grupie dzieci pięcioletnich w Miejskim Przedszkolu nr 14 w Płocku. Podczas zajęć dzieci grały w gry karciane Dooble Kids, których podstawową zasadą jest znalezienie jak najszybciej symbolu, który łączy dwie karty. W trakcie rozgrywek zorganizowanych przez Martę Jaroszewską mali gracze ćwiczyli: koncentrację uwagi na wybranym przedmiocie, spostrzegawczość, pamięć i umiejętność analizy i syntezy porównywania.

 



KATALOGI

 



ODWIEDŹ NAS



POLECAMY

 










 

GODZINY OTWARCIA

 

Płock
poniedziałek    wtorek
środa
czwartek
piątek
sobota
 
- nieczynne
- 9.00-18.00
- 9.00-18.00
- 9.00-18.00
- 9.00-18.00
- 9.00-15.00
 
Gostynin
poniedziałek
wtorek
środa
czwartek
piątek
sobota
 
 
- nieczynne
- 9.00-17.00
- 9.00-17.00
- 9.00-17.00
- 9.00-17.00
- 9.00-14.00
 
 

 

Copyright 2018 Biblioteka Pedagogiczna w Płocku. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.