Strona wykorzystuje pliki cookies do celów statystycznych. Niezablokowanie tych plików oznacza zgodę na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia użytkownika. Możliwe jest samodzielne zarządzanie plikami cookies poprzez zmianę ustawień przeglądarki internetowej
Strona Główna Strona Główna

ZAJĘCIA EDUKACYJNE W PAŹDZIERNIKU

15 października do Biblioteki Pedagogicznej przybyła grupa Sówek z Miejskiego Przedszkola nr 14 w Płocku. Celem wizyty była odpowiedź na pytanie „Co nam jesień w darze niesie?”. Z wiersza Marii Konopnickiej „Jesienią” przedszkolaki dowiedziały się, że tymi darami są czerwone jabłuszka i złociste gruszeczki. Oprócz tego dzieci wymieniły jarzębinę, grzyby, orzechy, śliwki, żołędzie i wiele, wiele innych darów jesieni, które następnie ulepiły z plasteliny i włożyły do koszyka Pani Jesieni. Udekorowały również obraz Pani Jesieni, ozdabiając jej podobiznę kawałkami papieru, konfetti oraz suchymi liśćmi. Tę część spotkania prowadziła Anna Bakierzyńska. Natomiast podczas zajęć u Moniki Cejmer przedszkolaki rozwiązywały zagadki utrwalające nazwy darów jesieni, a także za pomocą dotyku odgadywały, co Pani Jesień schowała w czarodziejskim woreczku.

 

 

 

15 października gościliśmy również piątoklasistów ze Szkoły Podstawowej z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 3 im. Kornela Makuszyńskiego w Płocku. Uczniowie wzięli udział w lekcji „Płock moje miasto, a w nim…”. Lekcja rozpoczęła się zwiedzaniem wystawy „Szkolnictwo płockie w niepodległej Polsce”. Uczestnicy dowiedzieli się, jak płoccy uczniowie i nauczyciele zapisali się w historii miasta i Polski. W Czytelni i Pracowni komputerowej wykonywali zadania przybliżające im miejsca i postacie związane z Płockiem. Mieli także szansę wykazać się wiedzą o rodzinnym mieście. Uczniowie chętnie rozwiązywali quiz na temat Płocka. Tematyka quizu dotyczyła wydarzeń z historii Płocka, wydarzeń społecznych, kulturalnych i sportowych od 1989 roku. W trakcie zajęć zostały wykorzystane utwory muzyczne znanych płockich zespołów: Jeden Osiem L, Lao Che, Farben Lehre. Zajęcia, które prowadziły Monika Cejmer i Małgorzata Wierzbicka były dobrym sposobem na popularyzowanie wiedzy i wzbudzenie zainteresowania naszym miastem i jego mieszkańcami.

 

 

Justyna Latarska 19 października odwiedziła grupę pięciolatków z Miejskiego Przedszkola z Oddziałami Integracyjnymi nr 31 w Płocku.  Celem zajęć było poznanie przez dzieci  „tajemniczej skrzynki” - teatrzyku Kamishibai. W trakcie spotkania za sprawą opowiadania  „Rower Walentynki” przedszkolaki poznały prawdziwą moc przyjaźni oraz magiczne, piękne słowa - „proszę”, „przepraszam”, „dziękuję”.  Najwięcej radości przyniósł przedszkolakom quiz z wykorzystaniem przycisków dźwiękowych, których zastosowanie podczas zajęć wprowadza zdrową rywalizację oraz pobudza aktywności wśród uczestników. 

 

 

22 października grupa pięciolatków z Miejskiego Przedszkola nr 14 wzięła udział w zajęciach komputerowych zorganizowanych przez Martę Jaroszewską. Celem przygotowanych dla dzieci gier edukacyjnych była nauka przez zabawę. Rozpoznawanie kształtów, kolorów, dopasowywanie odpowiedniego fragmentu obrazka czy rozpoznawanie cyfr na ekranie monitora było dla dzieci niezwykle atrakcyjne. Podczas spotkania przedszkolaki miały okazję do radosnego przeżywania, działania, poznawania, odkrywania i poszukiwania.

 

 

 

Gimnazjaliści ze Szkoły Podstawowej z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 3 im. Kornela Makuszyńskiego w Płocku wzięli udział w lekcji „Płock moje miasto, a w nim…”. Podczas zajęć w naszej bibliotece zwiedzili wystawę  „Szkolnictwo płockie w niepodległej Polsce”, wykonywali zadania związane z Płockiem i postaciami związanymi z naszym miastem, a także rozwiązywali quiz wiedzy na temat wydarzeń społecznych, kulturalnych i sportowych w Płocku. Zajęcia odbyły się 22 października, prowadziły je Monika Cejmer i Małgorzata Wierzbicka.

 

 

24 października Izabela Wypych prowadziła lekcję biblioteczną w III Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Marii Dąbrowskiej w Płocku. Uczniowie klasy drugiej zostali zapoznani ze stroną internetową naszej biblioteki, w tym z zestawieniami bibliograficznymi, które są na niej zamieszczone. Podczas zajęć Pani Izabela omówiła możliwości katalogu INTEGRO (zamawianie, rezerwacja, prolongata materiałów bibliotecznych). Zajęcia zakończyły się zapoznaniem z regulaminem biblioteki celem podniesienia świadomości młodzieży w obszarze odpowiedzialności prawnej w przypadku niewywiązywania się z terminowych zwrotów wypożyczanych materiałów, zarówno w naszej jak i w innych bibliotekach.

 

 

 

W Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 1 w Płocku odbyło się drugie spotkanie biblioterapeutyczne w ramach programu "Kocham, lubię, szanuję..." realizowanego przez Monikę Cejmer. Tematem zajęć była odpowiedzialność i konieczność wywiązywania się ze swoich obowiązków. Dzieci z uwagą wysłuchały fragmentu powieści „W pustyni i w puszczy” Henryka Sienkiewicza i dostrzegły w Stasiu Tarkowskim wzór odpowiedzialnego człowieka. Na podsumowanie spotkania uczniowie wykonali wspólnie z nauczycielem ćwiczenie polegające na wypełnieniu "słoika czasu" obowiązkami  i przyjemnościami. Uczestnicy w ciepłej atmosferze, która towarzyszyła spotkaniu, przyswajali wartości, a to właśnie jest głównym celem programu „Kocham, lubię, szanuję…”. Zajęcia odbyły się 25 października.

 

 

29 października Marta Jaroszewska i Justyna Latarska odwiedziły grupę 3-latków i 4-latków z Miejskiego Przedszkola z Oddziałami Integracyjnymi nr 15 w Płocku. Prowadzące zajęcia zabrały przedszkolaki w magiczną podróż do krainy teatru i literatury. Mali czytelnicy wysłuchali i obejrzeli historię „Kotki Milusi” oraz „Roweru Walentynki” w formie teatrzyku Kamishibai. Dzieci z dużym zainteresowaniem słuchały i śledziły towarzyszące opowiadaniu ilustracje. Zwieńczeniem zajęć było wykonanie pracy plastycznej - pokolorowanie Milusi oraz wymarzonego roweru. Wiek od 3 do 6 lat jest doskonałym czasem w rozwoju dziecka do kształtowania nawyków czytelniczych i zaciekawienia literaturą. Zajęcia z edukacji czytelniczej służą przede wszystkim pobudzeniu wyobraźni, rozbudzaniu zainteresowań oraz są dużą inspiracją do prac plastycznych.

 

 

Co to znaczy być patriotą? Na to poważne pytanie próbowały odpowiedzieć przedszkolaki z grupy Misiów z Miejskiego Przedszkola nr 14 w Płocku podczas zajęć, które odbyły się 29 października. Dzieci rozwiązały krzyżówkę, której hasło - patriotyzm, stało się punktem wyjścia do rozmowy o znaczeniu tego trudnego zagadnienia. W wyjaśnieniu tego pojęcia pomogła książka Joanny Olech i Edgara Bąka „Kto ty jesteś?”. Dzięki niej okazało się, że miłość do ojczyzny ma różne oblicza. Patriotami jesteśmy, kiedy się uczymy, kiedy kasujmy bilet w autobusie, kiedy pomagamy, dużo czytamy, czy też kibicujemy polskim sportowcom. Patriotą jest się także wtedy, kiedy umie się przeprosić, karmi ptaki zimą, nie wyzywa, nie bije, nie dokucza zwierzętom. W dalszej części zajęć dydaktycznych przedszkolaki na podstawie wierszy „Moja ojczyzna” i „Dziękuję, Polsko!” poznały miejsca i symbole związane z naszym krajem. Była w nich mowa o Wiśle, Warszawie, bocianie i płaczących wierzbach, jako elementach polskiego krajobrazu. Na zakończenie zajęć przedszkolaki obejrzały film Instytutu Pamięci Narodowej pt. „Polak mały!”, który prezentuje m.in. legendę o Lechu, Czechu i Rusie oraz symbole narodowe. Zajęcia zorganizowane były w ramach obchodów 100-lecia Niepodległości Polski, a prowadziła je Anna Bakierzyńska.

 

 

 

 

 

KATALOG

 



ODWIEDŹ NAS



POLECAMY

 









 

GODZINY OTWARCIA

 

Płock
poniedziałek    wtorek
środa
czwartek
piątek
sobota
 
- nieczynne
- 9.00-18.00
- 9.00-18.00
- 9.00-18.00
- 9.00-18.00
- 9.00-15.00
 
Gostynin
poniedziałek
wtorek
środa
czwartek
piątek
sobota
 
 
- nieczynne
- 9.00-17.00
- 9.00-17.00
- 9.00-17.00
- 9.00-17.00
- 9.00-14.00
 
 

 

Copyright 2018 Biblioteka Pedagogiczna w Płocku. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.